אישום: בעל השליטה לשעבר באורליין רימה והטעה משקיעים

שגיב יוחנן נציה, שהיה בעל השליטה, דירקטור ומנכ"ל החברה הציבורית אורליין ייזום והשקעות, נאשם כי היטעה את ציבור המשקיעים כדי להניעו לסחור במניות החברה, שמרביתן הונפקו ונרשמו למסחר בדרכי רמייה

שגיב יוחנן נציה, שהיה בעל השליטה, דירקטור ומנכ"ל החברה הציבורית אורליין ייזום והשקעות, הואשם בבית המשפט המשפט המחוזי בתל-אביב בביצוע מעשי תרמית וזיוף, רישומים כוזבים בספר המניות ובספרי החשבונות של החברה, והכללה של פרטים מטעים בדו"חות הרבעוניים והמיידיים של החברה. זאת, כדי להטעות את ציבור המשקיעים כדי להניעו לסחור במניות החברה, שמרביתן הונפקו ונרשמו למסחר בדרכי רמייה.

כתב האישום מייחס לנציה גם עבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שפעל ברכוש שהופק ממעשי התרמית.

ביולי 2003 רכש אהרן לילוף ז"ל את השליטה באורליין באמצעות איש קש, שהעביר לפי הוראתו את המניות בהם החזיק לנציה ואחרים. נציה החזיק החל מאוקטובר 2003 29.25% מהמניות, והיה לבעל השליטה.

זיוף תעודות מניה

לטענת התביעה, נציה פעל במירמה והפרת אמונים, תוך שהוא מקדם אינטרסים פרטיים שלו ושל לילוף, המנוגדים לאינטרסים של אורליין ובעלי מניותיה מהציבור. נציה מואשם כי קיבל במירמה בנסיבות מחמירות את אישור הבורסה לרשום למסחר מניות, שלמעשה לא הוקצו ותמורתן לא שולמה, ובכך שזייף בנסיבות מחמירות את הסכמי ההקצאה והחלטת הדירקטוריון.

עוד הוא מואשם בכך שקיבל במירמה באמצעות מעשי תרמית וזיוף את חוות-דעתם של רואי החשבון של אורליין ביחס להצגת ענייני החברה בדו"חות הכספיים, ובכך שגרם לכך שבדו"חות שהוגשו לבורסה היו פרטים מטעים.

נציה מואשם עוד בזיוף עשרות תעודות מניה בהיקף של כ-10 מיליון שקל, ובכך שגרם לרישומם למסחר שלא כדין. התעודות המזויפות הופקדו בחשבונותיהם של 13 מקורבים מטעמם של נציה ולילוף, והמניות שהונפקו נמכרו בבורסה תמורת למעלה מ-10 מיליון שקל, שהועברו לנציה ולילוף.

בכתב האישום נטען כי בעקבות זיוף המניות נוצר פער של כ-8 מיליון שקל בין הון המניות המונפק של אורליין הרשום בספרי הבורסה לבין ההון המונפק הרשום בחברה לרישומים ובמסלקת הבורסה. נציה מואשם כי לצורך צמצום הפער יזם עם לילוף ביצוע הקצאה פרטית כוזבת של 8 מיליון מניות לגבי הורן, איש עסקים גרמני.

נאשמים נוספים בכתב האישום הם הדירקטורים דוד נציה, אחיו של שגיב נציה ומי שכיהן כיו"ר הדירקטוריון של אורליין; אורלין נציה, רעייתו של שגיב; וניסים רום, אביה של אורלין. השלושה מואשמים בכך שגרמו להכללת פרטים מטעים בדיווחי החברה. (ת.פ. 4218/09).