מוטורולה לפטריק דרהי: שפר את ההצעה לרכישת מירס

בתוך כך פוחתים הסיכויים שפלאפון תתמודד במכרז מירס: בסביבת שאול אלוביץ' חוששים כי פלאפון תלך למאבק משפטי מול הרגולטור בטרם הושלמו השיחות עימו על התנאים לרכישת בזק

מוטורולה העולמית לוחצת על איש העסקים פטריק דרהי לשפר את הצעתו - כך נודע ל"גלובס". הצעתו של דרהי עומדת על 155 מיליון דולר, והוא אינו מוכן לזוז ממנה נכון לעכשיו. הלחץ שמפעילה מוטורולה העולמית נובע מכך החברה כנראה מבינה כי הסיכוי שפלאפון תוכל לרכוש את מירס נמוך, והיא לוקחת בחשבון שיש אפשרות שתפסיד גם את דרהי, או שהוא לא יהיה מוכן להיכנס איתה למשא-ומתן אם היא תבחר בפלאפון, ולאחר מכן העסקה תיעצר על-ידי שאול אלוביץ' או על-ידי הרגולטורים.

למעשה, הסיכויים שפלאפון תמצה את המהלך לרכישת מירס, כולל מאבק משפטי במקרה שתזכה במכרז, הולכים ופוחתים בעקבות חוסר רצונה של קבוצת יורוקום של אלוביץ' להיכנס לעימות רגולטורי משפטי עם משרד התקשורת ורשות ההגבלים העסקיים.

ביורוקום, שעומדת בפני מהלך רגולטורי מורכב להשלמת עסקת המיזוג בינה ובין בזק, סבורים כי לא יהיה נכון אסטרטגית להיאבק מול הרגולטור כדי שיסכים לאשר את עסקת מירס לפלאפון ומאידך לנהל משא-ומתן על התנאים למיזוג עם בזק. זאת למרות שיורוקום עוד רחוקה מביצוע העסקה בבזק, ולכאורה פלאפון יכולה להמשיך ולהתמודד על מירס ולהתעלם מהעובדה שאלוביץ' טרם נכנס לבזק ורחוק מהשגת הסכם רגולטורי.

גם 012 סמייל, שנמצאת בשליטת אלוביץ', היתה עד לשבוע שעבר בתמונת המכרז על מירס. בדירקטוריון החברה התלבטו אז בדבר הכדאיות של כניסה לתחום הסלולר ואם נכון לעשות זאת דרך רכישת מירס או באמצעות הקמת פעילות סלולרית חדשה מאפס.

אלה שרצו את מירס סברו כי היא מהווה פלטפורמה התחלתית טובה לצורך כניסה ראשונית לשוק, ואלה שהתנגדו חשבו כי רכישת מירס לא מעניקה שום הטבה לרוכש משום שהתלות ברגולציה הופכת להיות גדולה יותר, היות ומשרד התקשורת לא אמר מה יהיו התנאים החדשים למי שירכוש את מירס ולמי שבכלל ירצה להיכנס לשוק הסלולר.

מי שהיתה נחושה להתמודד על רכישת מירס הייתה מנכ"לית 012 סמייל, סטלה הנדלר, אלא שבינתיים צצה ההזדמנות לרכוש את השליטה בבזק והיוצרות התהפכו.

כפי שפורסם אתמול (ב') ב"גלובס", במשרד התקשורת שוקלים לדרוש מאלוביץ' כי פלאפון לא תרכוש את מירס כחלק מהאישורים לרכישת בזק. לרשות ההגבלים אין סמכות להתנות תנאי כזה, אבל למשרד יש סמכויות רחבות מול המפעילים, והוא יכול לדרוש דרישה כזו.