"18 החודשים האחרונים היו המוצלחים שידע באפט מימיו"

כך אומר הערב דיויד סקול, מי שמסומן כיורשו של וורן באפט בתפקיד מנכ"ל ברקשייר האת'וואי לרשת CNBC ■ "רוב ההחלטות וההשקעות שביצעה ברקשייר הן שיקוף ריאלי של הדיסיפלינה של באפט: תהיה מוכן כאשר ההזדמנויות מתקרבות אליך"

"18 החודשים האחרונים כנראה היו המוצלחים ביותר שידע באפט מימיו" אומר הערב דיויד סקול, מי שמסומן כיורשו של וורן באפטבתפקיד מנכ"ל ברקשאייר האת'וואי לרשת CNBC.

"רוב ההחלטות וההשקעות שביצעה ברקשייר הן שיקוף ריאלי של הדיסיפלינה של באפט: תהיה מוכן כאשר ההזדמנויות מתקרבות אליך... והוא עושה עבודה מצויינת. למען האמת הוא נראה במצב בריאותי טוב יותר היום לעומת מצבו לפני עשר שנים כשפגשתי אותו לראשונה".

סקול המשמש כיום כיו"ר MidAmerican Energy Holdings ולאחרונה מונה כמנכ"ל NetJet (שתיהן חברות בנות של ברקשייר), סקול הביע אמון כי הדירקטוריון של ברקשייר מבצע את תכנון תהליך הורשת החברה באופן רציני מאד, למרות שאמר שהוא אינו מעורב בתהליך.

סקול גם אמר במסגרת הראיון, כפי שאמר בעבר כי ישנם 2-3 תריסרים של מנכ"לים ברמה עולמית מבין 240 אלף עובדי ברקשייר. "אשמח לעבוד עם או בעבור כל אחד מהם".

לפני שבוע, ב-21 באוקטובר היה זה באפט עצמו שהתראיין ברשת ואמר "חווינו התקדמות עצומה בשנה האחרונה בכלכלה. מאז שהיינו בעיצומה של פאניקה אמיתית", אך לא מיהר לתת תחזיות ספציפיות לגבי מה שיקרה בשני הרבעונים הבאים. "מי שלא נכנס לפאניקה, כנראה לא הבין מה קורה. אירועי ספטמבר ואוקטובר 2008 ייזכרו לעוד זמן רב", הוסיף. באפט התייחס בחיוב לפעולות שביצע הממשל שלדבריו, הן שהצילו את הכלכלה מנפילה חופשית לתהום.

נציין כי ברקשייר האת'ווי המחזיקה בכ-60 חברות, דיווחה ברבעון השני של 2009, על רווח של כ-3.3 מיליארד דולר, המשקפים רווח של 2,123 דולר למניה. בכך שיפרה חברת האחזקות של באפט את היקף הרווחיות שלה בכ-14.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז הסתכם הרווח בכ-2.88 מיליארד דולר - 1,859 דולר למניה. זאת כאשר את הרבעון הראשון של 2009 סיכמה החברה, לראשונה מאז 2001, בהפסד שהגיע לכ-1.5 מיליארד דולר, שנבע בעיקרו מהשקעתה בחברת האנרגיה קונוקו-פיליפס ומהשקעה בנגזרים.