העסקה נחתמה סופית: אילן בן-דב הוא בעל השליטה בפרטנר

(עדכון) - משרד התקשורת אישר היום את המכירה ■ במקביל הושלמה רכישת 4.99% מפרטנר ע"י לאומי פרטנרס מידי סקיילקס ■ כזכור, סקיילקס רכשה 51.3% מפרטנר מידי האצ'סון ב-12 באוגוסט תמורת 5.29 מיליארד שקל

במשרדי הנהלת בנק לאומי נסגרה הערב (ד') עסקת פרטנר, במסגרתה הועברו 51.31% מהון המניות של פרטנר תקשורת לידי חברת סקיילקס שבשליטת אילן בן-דב, תמורת כ-5.3 מיליארד שקל.

במקביל הושלמה העסקה בין בנק לאומי לבין חברת סקיילקס, במסגרתה לאומי פרטנרס רכשה מסקיילקס 7,677,037 מניות רגילות, המהוות 4.99% מהון המניות המונפק והנפרע של פרטנר תקשורת בע"מ, בתמורה לסכום כולל של 514,887,507 שקל.

כצפוי, מוקדם יותר היום אישר משרד התקשורת באופן רשמי את מכירת פרטנר לאילן בן-דב. כזכור, בן-דב, דרך סקיילקס שבשליטתו, רכש 51.3% ממניות פרטנר מידי האצ'יסון הסינית ב-12 באוגוסט תמורת 5.29 מיליארד שקל, והמתין לאישור משרד התקשורת להעברת השליטה.

נזכיר כי בן-דב התחייב בפני האצ'יסון להשיג את כל האישורים לעסקה בתוך 3 חודשים, ולא - ישלם לה קנס של 500 מיליון דולר.

משרד התקשורת החליט לבדוק את כל שרשרת המימון של בן-דב, כדי להבטיח את זהותם של המממנים בעסקת פרטנר. הבדיקה נדרשת כלקח מפרשת רכישת מניות בזק על-ידי גד זאבי, שם התברר בדיעבד כי משרד התקשורת לא ידע כי מיכאל צ'רנוי עומד גם הוא מאחורי מימון העסקה - פרשה שהולידה כתב אישום נגד השניים.

משרד התקשורת בדק בין היתר מיהם מחזיקי האג"ח, הבנקים והשותפים הנוספים, ומה משמעות השיעבודים והבטוחות שהם מקבלים בתמורה למימון.

האצ'יסון הסינית, המעניקה מימון של 300 מיליון דולר לבן-דב, היא גוף שמוכר למשרד התקשורת, ולכן המימון שהעניקה אינו מהווה בעיה, ואולם לגבי שאר המממנים נדרשה בדיקה יותר עמוקה.

עדן בר טל, השר כחלון ואילן בן דב / צלם: יחצ