ועדת העבודה מאיצה המו"מ בין עובדי כללית רפואה משלימה להנהלה

הוסכם כי כבר ביום א' הצדדים ייפגשו, אולם עיצומי העובדים יימשכו

ועדת העבודה של הכנסת שימשה היום (ד') סוג של "גננת" בסכסוך העבודה המתוקשר בין עובדי רשת "כללית רפואה משלימה", לבין החברה הבת של שירותי בריאות כללית (ש.ל.ה), אליה שייכת הרשת.

אחרי למעלה מחודש של שביתה מצד העובדים המאורגנים של הרשת (חלק מהעובדים אינם שובתים), קבעה היום הוועדה כי על הצדדים להיפגש ביום א' הקרוב ולפתוח במו"מ אינטנסיבי לשיפור זכויות העובדים. בית הדין האזורי לעבודה בת"א כבר הפציר לאחרונה בצדדים להיכנס למו"מ כזה, אולם עובדי הרשת סירבו לכך שהמו"מ יחייב את סיום השביתה. כעת ועדת העבודה לא דרשה מהם את הפסקת השביתה, ונציגי העובדים הביעו סיפוק מכך.

גם בהנהלה מרוצים

גם בהנהלה יצאו מרוצים מהדיון, זאת למרות התקפה לא פשוטה מצד ח"כ שלי יחימוביץ', שיזמה את הדיון תחת הכותרת: "תנאי ההעסקה המחפירים של 950 המטפלים בכללית רפואה משלימה''. שביעות הרצון נרשמה בשל החלטת הוועדה שלא לדון בשאלת היציגות של ארגון "כוח לעובדים" בתוך הרשת, זאת משום שהסוגיה בעניין נמצאת עדיין בפתחו של בית הדין לעבודה. בהנהלת הרשת טוענים כי כוח לעובדים לא השיג את הרוב הדרוש מקרב העובדים כדי להפוך לארגון היציג שלהם, ולכן החלטת הוועדה מעודדת מבחינתם.

יחימוביץ' טענה בדיון כי התנאים של העובדים הם סוג של עבדות, וביקרה את קופ"ח כללית, ש"מסתתרת" מאחורי חברה בת. מי שמיתן את האווירה הוא יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, שאמר לצדדים כי "מו"מ זו הדרך הטובה והזולה ביותר". כץ הבהיר להנהלת הרשת כי היא תהיה חייבת לבוא לקראת העובדים ולשפר את זכויותיהם, בין היתר על ידי תשלום דמי הבראה וחופשה - מה שלא משולם כיום לעובדים.