הממשל בארה"ב עשוי לשלב את SC² הישראלית בפרויקט ענק

מדובר בפרויקט לייצור מיליוני דרכונים חכמים ■ פוטנציאל ההכנסות לחברת אבטחת המידע שבשליטת ניסקו פרויקטים - מיליוני דולרים לפחות

חברת היי-טק ישראלית עשויה להיות אחת מהזוכות הגדולות של פרויקט ענק שמבצע הממשל האמריקני. ל"גלובס" נודע כי SC² (SC בריבוע), שעוסקת באבטחת מידע ומתמקדת בעיקר בתחום הכרטיסים החכמים, היא אחת משתי חברות שהטכנולוגיה שלהן תשמש לצורך הנפקה של 50 מיליון דרכונים חכמים בארה"ב.

בשבועות הקרובים יקיים GPO, משרד ההדפסות הממשלתי של ארה"ב, מכרז שבו ייבחרו החברה או החברות שיספקו את הדרכונים החכמים. אותן חברות - אינטגרטורים בינלאומיים כדוגמת IBM, יצטרכו קבלן משנה שיספק להם את פתרונות אבטחת המידע. במקרה זה מדובר ב- SC², או במתחרה האירופית הגדולה שלה, Gemalto, שנסחרת בבורסת היורונקסט לפי שווי שוק של 2.5 מיליארד אירו. המכרז כולו הוא בהיקף של כחצי מיליארד דולר, כשחלק הארי של הסכום יגיע לידי החברות הזוכות, וחלק קטן יותר לקבלי המשנה, SC² או Gemalto. מכל מקום, עבור SC² פוטנציאל ההכנסות גדול מאוד -מיליוני דולרים לפחות. אגב, במכרז קודם שהתקיים לפני מספר שנים, SC² זכתה בשיתוף עם חברת השבבים הגרמנית Infineon, איתה יש לה קשרים ארוכי טווח.

SC², שיושבת ברמת החייל בתל-אביב, מנוהלת על-ידי יעקב מנדל. באתר החברה נכתב כי היא זכתה בפרויקטים איכותיים רבים וביצעה אותם בהצלחה, אולם הסכמי סודיות עם הלקוחות אינם מאפשרים לה לספק מידע אודותיהם. נציין ש- SC²היא חברה פרטית, אשר נמצאת בשליטתה (50.02%) של חברה ציבורית - ניסקו פרויקטים, הנסחרת בבורסה של תל-אביב ושווי השוק שלה עומד על 74 מיליון שקל.

בדו"חות השנתיים של ניסקו לשנת 2008, אשר פורסמו בחודש מארס האחרון, היא ציינה כי SC² מתמודדת כקבלן משנה במספר מכרזים ופיילוטים לאספקת כרטיסים חכמים ברחבי העולם. ניסקו העריכה אז שבחלק מהמכרזים תתקבל הכרעה בשנים הקרובות, ואם SC² או החברות איתן היא בקשר יזכו, הרי שהדבר צפוי להרחיב את פעילותה ולהגדיל את הכנסותיה.

בינתיים, במהלך שני הרבעונים הראשונים של שנת 2009, הכנסות SC² דווקא ירדו ב-7.9%, וזאת על רקע המשבר הכלכלי העולמי שפגע גם בעסקיה. ברבעון השני של השנה ירדו הכנסותיה של SC² ב-18.4% בהשוואה לרבעון המקביל. החברה האם, ניסקו פרויקטים, שמחזיקה בחברות נוספות מלבד SC², רשמה במחצית הראשונה של השנה הכנסות של 164 מיליון שקל ורווח נקי בסך כ-1.2 מיליון שקל.

לא התקבלה תגובת החברה לידיעה.