בוגרי בתי-הספר למניהל עסקים קלוג ו-UST מרוויחים הכי הרבה

דירוג תוכניות ה-MBA למנהלים (EMBA) של "פייננשל טיימס" לשנת 2009 מצביע על הדומיננטיות הגוברת של תוכניות לימודים משותפות לכמה מוסדות

דירוג תוכניות ה-MBA למנהלים (EMBA) של "פייננשל טיימס" לשנת 2009 מצביע על הדומיננטיות הגוברת של תוכניות לימודים משותפות לכמה מוסדות:

במקום הראשון מדורגת תוכנית הלימודים של אוניברסיטת קלוג ואוניברסיטת UST מהונג קונג, במקום השני נמצאת תוכנית טריום (Trium), הנלמדת במקביל בשלושה מוסדות - בית הספר למינהל HEC בפריז, בית הספר לכלכלה ולפוליטיקה בלונדון ובית הספר לעסקים סטרן באוניברסיטת ניו יורק - ולמקום השלישי הגיעה התוכנית המשותפת לאוניברסיטת קולומביה (מנהטן) וללונדון ביזנס סקול.

עלייתה חזרה לצמרת של התוכנית המשותפת לקלוג ולאוניברסיטה מהונג קונג נובעת בין היתר מנתוני השכר שדיווחו עליה בוגריה. בעוד ששכר הבוגרים הממוצע ברוב 95 בתי הספר הבכירים למינהל עסקים שנבדקו ירד מאז שנה שעברה, כולל שכר בוגרי שבעה מעשרת המוסדות המובילים, שכרם של המנהלים בוגרי קלוג-הונג קונג נותר כמעט ללא שינוי: 345,111 דולר לשנה בממוצע. המנהלים הללו הם שיאני השכר בדירוג, יש להם יתרון של כמעט 60,000 דולר בשנה על פני יריביהם במקום השני, בוגרי תוכנית "טריום".

בוגרי התוכנית מדגישים את איכותה. "התוכנית של קלוג-הונג קונג היתה חוויה מדהימה ואחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבלתי בקריירה שלי", אמר אחד הבוגרים. "הזדמנויות הלמידה מתמשכות והעמיתים הנפלאים שלי מסייעים לי ומוסיפים לי ידע חדש וקשרי עסקים ברחבי העולם".

לקוח מרוצה אחר מצביע על ההיבטים הבינלאומיים של התוכנית: "חיפשתי תוכנית לימודים שבאמת מביאה לידי ביטוי את המורכבות של עשיית עסקים בחברות רב-תרבותיות כמו באסיה ושרמת הלימודים תהיה בה תהיה כמו במוסד מכובד בעולם. אל תספרו לאשתי, אבל זו היתה התקופה היפה בחיי", הוא אומר.

גברים מרוויחים 5% יותר מנשים

נתוני שכר הבוגרים, שכאמור ירד באופן כללי בהשוואה לשנת 2008, מראים שהפער בין שני המינים עדיין קיים. בוגר זכר מרוויח כמעט 5% יותר מעמיתתו הבוגרת, וממוצע השכר שלו הוא 151,400 דולר בשנה.

הפער הגדול ביותר נרשם בשירותי הבריאות, היכן שגברים בוגרי תוכנית EMBA הרוויחו השנה שכר ממוצע של 162,800 דולר, 20% יותר מאשר בוגרות התוכנית.

פער דומה קיים גם במגזר השירותים הפיננסיים, שבו בוגרי התוכנית מרוויחים 10% יותר מהבוגרות. עם זאת, נשים מנהלות מובילות בכמה מגזרים במונחי שכר, וביניהם מגזרי התעשייה, התחבורה והלוגיסטיקה והחינוך.

מספר בתי הספר באסיה בעלייה

לצורך הכנת הדירוג של 2009, התקשרו אנשי "פייננשל טיימס" ליותר מ-7,200 בוגרים מ-113 תוכניות ברחבי העולם. מבין 3,770 הבוגרים שהשיבו, הרוב הגדול היו ממוצא צפון אמריקני (44%) ואירופאי (35%). זה משקף את הריכוז הגבוה של בתי ספר לעסקים באזורים הללו - קצת יותר משלושה רבעים מבתי הספר שנבדקו בסקר השנה ממוקמים בצפון אמריקה או באירופה.

עם זאת, מספר הבוגרים ובתי הספר מאזורים אחרים, בייחוד מאסיה, מוסיף לגדול - 10 בתי ספר לעסקים מאסיה השתתפו בדירוג של 2009, לעומת 6 בשנה שעברה. מבין הבוגרים שענו לסקר, 14% היו מאסיה, ורובם (73%) למדו בבית ספר אסיאניים לעסקים.

מבין הסטודנטים האסיאנים שלמדו בחו"ל, צפון אמריקה היתה היעד המועדף. 12% ממוסמכי ה-EMBA מאסיה למדו בצפון אמריקה. למנהלים מדרום אמריקה, 6% מסך המגיבים לסקר, היתה הנטייה הגדולה ביותר ללמוד מחוץ ליבשת המוצא שלהם (רק 68% מהם למדו בדרום אמריקה), לעמיתיהם מצפון אמריקה היתה הנטייה הגדולה ביותר ללמוד ביבשת המוצא שלהם (83%).

מבין המנהלים הצפון-אפריקנים שלמדו מחוץ ליבשת שלהם, למדו 63% בתוכנית בינלאומית הנלמדת ביותר ממדינה אחת. תוכניות בינלאומיות היו פופולריות גם בקרב מנהלים אירופאים. מבין 21% מהם שלמדו מחוץ לאירופה, 63% בחרו תוכנית בינלאומית.

10 בתי הספר שבוגריהם מרוויחים הכי הרבה

1. ביה"ס לעסקים קלוג-UST (הונג קונג)

2. תוכנית טריום: ביה"ס למינהל HEC בפריז, ביה"ס לכלכלה ולפוליטיקה בלונדון וביה"ס לעסקים סטרן באונ' ניו יורק

3. התוכנית המשותפת לאוניברסיטת קולומביה (מנהטן) וללונדון ביזנס סקול

4. תוכנית אולין באוניברסיטת וושינגטון

5. אוניברסיטת סין בהונג קונג

6. קייבס בסין

7. אוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו

8. ביה"ס לעסקים בות' בשיקגו

9. אינסיד (בינלאומי)

10. ביה"ס לעסקים ורטון באוניברסיטת פנסילבניה