האוצר בוחן הגדלת ההנחה לפרמיות החובה לאופנועים בכ-25%

זאת, בתמורה להעלאת סכום ההשתתפות העצמית של רוכבי האופנועים ■ מטה המאבק נגד הרפורמה של הממונה על הביטוח ידין ענתבי: "לא הוגשה שום הצעה, כנראה מדובר בספין של משרד האוצר"

סדקים ראשונים במדיניות משרד האוצר בשל הלחץ הציבורי שעורר מאבק האופנועים ברפורמה אותה מתכנן הממונה על הביטוח באוצר, ידין ענתבי.

גורמים במשרד האוצר אמרו הערב (ה'), כי נבחנת אפשרות להגדיל את שיעור ההנחה לפרמיות החובה בכ-25%, בתמורה להעלאת סכום ההשתתפות העצמית של רוכבי האופנועים במידה ניכרת. כיום ההשתתפות העצמית עומדת על 11%.

עם זאת, ממטה המאבק נגד הרפורמה נמסר כי לא הוגשה להם שום הצעה, וכנראה מדובר בספין של משרד האוצר.

עמית ברגמן, מהצוות המשפטי של מטה המאבק הדו-גלגלי מסר בתגובה: "הצעה כזו של האוצר, אם תהיה כזו רשמית, היא לכפות פתרון רע על הרוכבים. משמעותה היא פגיעה בזכויות הסוציאליות של הרוכבים, והפתרון הזה אומר בעצם: 'אם אתם נפגעים - תשלמו על זה ולא תקבלו פיצויים'. הפתרון הזה אומר שציבור הרוכבים הוא למעשה אזרחים סוג ז', ולא נקבל אותו".

יצוין, כי משרד האוצר כבר הציע בעבר לרוכבים לשלם פחות ביטוח בתמורה להשתתפות עצמית, אולם רק מספר מועט של רוכבים נענו ליוזמה.

בישיבת ועדת הכלכלה בנושא השבוע, אמר חבר הכנסת אופיר אקוניס כי יארגן פגישה של ראשי המאבק עם שר האוצר. במטה אומרים כי ישמחו לשבת עם שר האוצר עצמו בשבוע הבא ולמצוא פתרון אמיתי לסוגיה.