ורמוס: "השגנו המטרות; העקרונות ישמשו בסיס להסדרים הבאים"

רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות: "ההסכם השיג את כל המטרות שהצבנו בתחילת הדרך: החזר מלא של החוב לטובת בעלי האג"ח והזרמת כספים מבעל השליטה" ■ "התוצאה מאד הוגנת" ■ חבילת ההסדר שווה יותר מהחוב

בתגובה ראשונה ל"גלובס", להסדר אליו הגיעו הלילה נציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל והנהלת החברה אומר הבוקר רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות: "ההסכם השיג את כל המטרות שהצבנו בתחילת הדרך: החזר מלא של החוב לטובת בעלי האג"ח והזרמת כספים מבעל השליטה". ומוסיף "אלו הם העקרונות שצריכים לשמש כבסיס להסדרים הבאים על מנת להגביר ולחזק את האמון של המשקיעים והחוסכים בשוק ההון. התוצאה היא מאד הוגנת".

על פי ההערכות של מקורבים להסדר, קיימת הערכה כי על רקע ההגעה לפתרון מוסכם בין הצדדים בנושא אגרות החוב של החברה, יגיבו גם מניותיה של אפריקה ישראל בעליות.

המקורבים מציינים כי אמנם ההסדר אליו הגיעו הצדדים מצריך עדיין את האישור הרשמי של הבנקים, שמחזיקים בחוב של כ-3.1 מיליארד שקל, מהם כ-2 מיליארד שקל בבנק הפועלים, אשר חלקו מגובה במניות החברה. אם זאת במהלך המרתון הלילי היתה הנהלת החברה בקשר רציף גם עם הבנקים וההסדר נעשה בידיעתם. "יתכן וגם הפיתרון למצבם של המחזיקים באג"ח ט' יהיה ברוח ההסכם שעליו סוכם הלילה" אמרו המקורבים.

נקודה נוספת שביקשו לחדד המקורבים להסדר היה כי כנגד חוב של 7.4 מיליארד שקל יש כרגע הסדר שאמור לתת 7.65 מיליארד שקל, כאשר מצידו של בעל השליטה, לבייב מדובר בהזרמה מהותית של 750 מיליון שקל, סכום הביניים שנסגר בין ההצעה הראשונית שניתנה לפני כשבוע מצד החברה שעמדה על 500 מיליון שקל לבין הדרישה הבסיסית של נציגות מחזיקי האג"ח שהיתה למיליארד שקל.

כאמור, במסגרת ההסכם נוצרה חבילה בסך 7.65 מיליארד שקל אותה יקבלו מחזיקי החוב הכוללת 550 מיליון שקל במזומן, מיליארד שקל באג"ח קצרות טווח ו-3.5 מיליארד שקל באג"ח ארוכות טווח, 1.2 מיליארד שקל במניות החברות הבנות של אפריקה ו-1.4 מיליארד שקל במניות של חברת אפריקה ישראל. במידה ותחול עלייה בשווי המניות או האג"ח צפויה עלייה גם בשוויה הכולל של החבילה.

בתגובה ראשונית להסדר אומר ל"גלובס" האנליסט, אלון גלזר מלידר שוקי הון "הסדר זה דבר מצויין השאלה היא כמה יהיו שוות המניות, לדעתי השוק יאהב את זה מאחר ונמנעת פה פשיטת רגל".

כבר ב-10 בספטמבר פורסם ב"גלובס" כי בית ההשקעות טופ אלפא הציע מתווה להסדרת החוב במסגרתו קרא לבצע המרה מאסיביות למניות תוך הזרמה כספית מלבייב בסך של חצי מיליארד שקל, מעניין לבחון מתווה זה היום לאור טיוטת ההסכם עליה הגיעו הלילה הצדדים.