עוקפת בסיבוב: גוגל משיקה תוכנת ניווט לסלולר בחינם

ענקית האינטרנט הכריזה על כניסתה לשוק תוכנות הניווט לרכב ■ הבשורה: ניווט בתוך תמונה, הפעלה קולית ועדכונים אונליין

ענקית האינטרנט גוגל הכריזה על כניסתה לתחום מכשירי הניווט לרכב (Turn By Turn), עם השקת תוכנה חדשה. כמו מוצרים אחרים של גוגל , גם תוכנת הניווט Maps Navigation מבוססת על חיבור לאינטרנט, כך שהיא מעודכנת אונליין ביכולות חדשות ובעומסי תנועה.

אחת הבעיות הקריטיות במכשירי ניווט ייעודים (PND - Personal Navigation Device) היא עדכוני המפות. הבעייה היא המחיר שצריך לשלם עליהן והעובדה שיש צורך לעדכן אותן כל פרק זמן מסוים.

בעולם הסלולר עדכוני המפות הם חינמיים, אבל החברות שאחראיות על העדכונים בדרך-כלל מעדכנות אותם רק כל מספר חודשים, כך שהלקוחות עלולים למצוא את עצמם סובלים ממוצר שלא תמיד יודע את הדרך הכי טובה ליעד שלהם. גוגל מבטיחה כי התוכנה שלה תהיה עדכנית כל הזמן.

אין ספק כי חיפוש כתובות ויעדים יהיה יותר קל בעזרת התוכנה של גוגל, בזכות היכולת לזהות את המקום - גם אם הקלדתם אותו עם שגיאות כתיב. אולם, החידוש האמיתי בתוכנה הוא הניווט הקולי. במקום לכתוב את כל ההנחיות, אפשר לדבר לתוכנה.

יכולת נוספת בגוגל ניווט היא ה-Street View, המאפשרת לראות תמונה מצולמת תלת-מימדית של המקום בו אתם נמצאים, בדומה לשימוש בגוגל מפות. השימוש במצב הזה אפשרי כדי לראות תמונות סטטיות של המקום בו אתם אמורים לבצע פנייה או של היעד, כאשר הניווט עצמו מתבצע באמצעות תצלומי לוויין ממעוף הציפור או בגרפיקה מאוירת.

הגורם המשמעותי הנוסף הוא כאמור שהשימוש בגוגל ניווט לא יעלה כסף. אולם מכיוון שהתוכנה פועלת רק דרך האינטרנט וככל הנראה צורכת כמות רבה של נתונים, יהיה צורך להחזיק חבילת גלישה סלולרית בנפח גבוה אצל המפעילות. כרגע התוכנה זמינה רק בארה"ב.

תחרות חזיתית

הכניסה של גוגל לתחום הניווט מהווה איום גדול על יצרניות תוכנות הניווט בארה"ב, כמו Garmin או TomTom, שפועלות בעיקר בתחום המכשירים הייעודים, וכמובן גם לחברות המציעות תוכנות ניווט למכשירים סלולריים, כמו נוקיה.

יצרניות התוכנות הנוהגות לגבות כסף עבור השימוש בתוכנה שלהן, יצטרכו להתמודד עם ענקית תוכנה המציעה שירות בחינם, שנראה במבט ראשוני כבעל סיכויי הצלחה גבוהים מאוד. גם חברות הניווט הפועלות באירופה צריכות להתכונן לרגע שגוגל תחליט להיכנס לשם.

אנדרואיד 2.0

מלבד תוכנת הניווט, גוגל הכריזה השבוע על שדרוג מערכת ההפעלה הסלולרית שלה אנדרואיד לגירסה 2.0. הגירסה החדשה משפרת את יכולות המגע של המכשיר וגם כוללת שיפור בתפריט אנשי הקשר, המציע גישה מהירה למספר אמצעי תקשורת כמו מיילים ואיתור מיקומם של אנשי הקשר.

שינויים נוספים הם תמיכה בתקן הבלוטות' 2.1 לחיבור בין שני מכשירים שונים למשחקים ותמיכה מובנית בדפדפן פלאש. הגירסה החדשה כוללת תמיכה במספר שפות, אבל לא בעברית, מה שיחייב את היצרניות המוכרות מכשירים בישראל להמשיך בגיור המקומי.

המכשיר הראשון שהוכרז עם אנדרואיד 2.0 הוא המוטורולה Droid, שהוצג השבוע על-ידי החברה. למכשיר מסך מגע בגודל 3.7 אינץ', מצלמת 5 מגה פיקסל ומקלדת נשלפת, והוא מוצע כעת רק בארה"ב ללקוחות וריזון.

ה-Droid פועל כרגע רק בטכנולוגיית CDMA, אולם הוא אמור להיות מוכרז גם ב-GSM. המכשיר אמור לתת למוטורולה את ההזדמנות להתמודד מול היצע טלפוני המגע הקיים בשוק.