נתניהו צפוי להחליט: גירוש ילדי העובדים הזרים יידחה בינתיים

על פי ההערכה, צפוי בנימין נתניהו לקבוע כי עתידם יוכרע במסגרת תכנית הכוללת חלופות למניעת כניסת שב"חים ואמצעים נגד מסתננים ■ האגודה לזכויות האזרח: "זה רק מאריך את המצוקה המתמשכת של הילדים"

אחרי חודשים ארוכים של ויכוח ציבורי, דחיות וישיבות מגיעה שאלת העובדים הזרים, ובעיקר שאלת ילדי העובדים הזרים, לפתחו של ראש הממשלה. על פי ההערכה, צפוי בנימין נתניהו לדחות בינתיים את גירוש הילדים ולקבוע כי עתידם יוכרע במסגרת תכנית הכוללת חלופות למניעת כניסת שב"חים ואמצעים נגד מסתננים.

למרות שהנוסחה תואמה מראש עם שר הפנים אלי ישי, יש הבדלים בגישות של השניים. בעוד שנתניהו סבור שהילדים צריכים להישאר, חושב שר הפנים כי בתום שנת הלימודים הם צריכים להיות מגורשים.

על רקע ההערכה כי רה"מ ידחה את ההחלטה, קוראים באגודה לזכויות האזרח לגבש בדחיפות מדיניות בעניין מעמד הילדים. "דחיית ההחלטה בחודשים נוספים רק מאריכה את המצוקה המתמשכת של הילדים, שהם ישראלים לכל דבר", מתריע עו"ד עודד פלר מהאגודה.

נזכיר, כי ישי שנחשב לגדול התומכים בגירוש העובדים הזרים ולמי שדוחף גם לגירושם של ילדי הזרים, דיבר אתמול בערוץ 2 ואמר כי "הייתי מעדיף לדבר לא על גירוש, אלא על הוצאה והחזרה של עובדים זרים אל מדינתם". שר הפנים הצטרף לתסריט השחור שהעלה השר לביטחון פנים במידה וימשיכו לזרום לכאן עובדים זרים. "אם יבואו לפה עכשיו מאות אלפי עובדים זרים הם יביאו איתם שלל מחלות: צהבת, חצבת, שחפת, איידס, סמים. זה לא מאיים על מפעל הציונות של מדינת ישראל?", שאל ישי.