דן חלוץ: "אינני מבין את האובססיה של משה בוגי יעלון כלפיי"

בראיון לגלי צה"ל אמר הרמטכ"ל לשעבר: "צר לי שבימים אלה מה שמעסיק את המשנה לראש הממשלה הוא מעלותיהם וחסרונותיהם של אחרים" ■ חלוץ הטיח ביעלון כי הוא בורח מהרזומה שלו עצמו

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ הגיב הבוקר (א') לטענת השר משה בוגי יעלון, שלפיה "חטא היוהרה" של הרמטכ"ל היא שהובילה לכישלון הישראלי במלחמת לבנון השנייה.

"איני מבין את האובססיה שלו כלפי", אמר חלוץ בראיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל. "צר לי שבימים אלה מה שמעסיק את המשנה לראש הממשלה הוא מעלותיהם וחסרונותיהם של אחרים".

חלוץ הטיח ביעלון כי הוא בורח מהרזומה שלו עצמו. "הפלא ופלא, בוגי שוכח להזכיר שהוא היה מפקדו של צה"ל עד שנה לפני מלחמת לבנון השנייה. אני לעומתו היכרתי באחריות שלי והבאתי את המושג אחריות לידי מימוש כפי שאני הבנתי אותו".

"אני מאחל לבוגי הצלחה כשר הממונה על איומים אסטרטגיים, למרות שאני לא ממש מבין מה עושים במשרד הזה". הוא סיפר כי לפני כמה חודשים נועד במשרדו בארבע עיניים עם יעלון שביקש לשכנע שמעולם לא תקף אותו או מתח עליו ביקורת.

באירוע "שבתרבות" אתמול בבאר-שבע תקף יעלון את מחליפו בתפקיד וכינה את תקופת כהונתו של חלוץ 'חטא היוהרה'. "כאשר רמטכ"ל טועה, המחיר הוא חיי אדם. אנחנו כמפקדים וכשרים צריכים לשמור על צניעותנו, ולדעת את מגבלותינו ואת מגבלות הכוח", אמר יעלון.