בכיר בקרן גידור העביר מידע פנימי לגיסו שהפיק ממנו רווח של 6 מיליון דולר

וליואקט, קרן גידור שמשקיעה כ-3.5 מיליארד דולר במניות שנסחרות בתת-שווי, מסרה כי היא משתפת פעולה עם ה-SEC מאז תחילת החקירה ■ החברה לא היוותה יעד של החקירה

בכיר לשעבר בקרן גידור וליואקט קפיטל (ValueAct Capital) מסן פרנסיסקו הוא אחד מש-7 חשודים במסחר בניצול מידע פנימי על חברת אקסיום. רונלד יי (Yee), ששימש כמנהל הכספים של הקרן עד יוני 2008, מוזכר בתביעה אזרחית שהגישה רשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC, בשבוע שעבר (ו').

וליואקט, קרן גידור שמשקיעה כ-3.5 מיליארד דולר במניות שנסחרות בתת-שווי, מסרה שהיא משתפת פעולה עם ה-SEC מאז תחילת החקירה. החברה אינה מוזכרת בכתב האישום כשותפה לעבירה, ולא היוותה יעד של החקירה. וליואקט עלתה לכותרות כאשר המייסד, ג'רי אבן הפך ליו"ר חברת המדיה של מרתה סטיוארט.

החשדות נגד יי משכו תשומת-לב מאחר שהם פורסמו שבועיים אחרי הגשת תביעה נגד מייסד קרן גידור גדולה יותר, גליאון, ראג' רגארטנאם, באשמת מסחר בהסתמך על מידע פנימי על מניות. באותה עת מסרו מקורות בתביעה שיוגשו כנראה כתבי אישום נוספים בעקבות החקיקה המקיפה.

אך שני המקרים שונים זה מזה. במקרה של גליאון הוגש כתב אישום נגד מייסד הקרן, ואילו במקרה של וליואקט, הקרן אינה נזכרת בכתב האישום בהקשר פלילי כלשהו. ה-SEC טוענת שיי, שהצטרף לווליואקט כמנהל כספים ראשי ב-2005, העביר לגיסו, צ'ו טנג, טיפים, וטנג סחר על פיהם באמצעות חשבונותיו הפרטיים. טנג הועסק בחברת האקוויטי הפרטי פליישר אנד לואו. לפני כן ניהלו יי וטנג במשותף חברת ייעוץ פיננסית.

ב-2007 מסר יי לטנג שווליואקט מנסה לרכוש את חברת ניהול הנתונים אקסיום (Acxiom). יי גילה לאחר כן שהעסקה טורפדה והעביר את המידע לטנג, שהעביר אותו הלאה לידידים ובני משפחה. לפי התביעה, יי לא ביצע את המסחר בעצמו. טנג והאחרים השתמשו בטיפים שלו כדי לסחור במניות אקסיום ולהרוויח יותר מ-6 מיליון דולר מן המסחר הבלתי-חוקי הזה.