המכרז שלא יוכרז: אושרה הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10

מדובר בהצעת החוק שהגישו חברי הכנסת כרמל שאמה ונחמן שי, שלפיה זיכיון הערוץ יוארך עד שנת 2012 ■ בתוך כך זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד עתרה לבג"ץ בדרישה להורות על מכרז מיידי לערוץ 10

המכרז שלא יוכרז: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (א') את הצעת החוק להארכת זיכיונו של ערוץ 10 בשנתיים נוספות, עד 2012. את ההצעה הגישו בחודש שעבר חברי הכנסת נחמן שי וכרמל שאמה.

ההצעה לא התקבלה פה-אחד, ובין המתנגדים לה היו יוסי פלד, סופה לנדבר, יצחק אהרונוביץ', דניאל הרשקוביץ' ויעקב נאמן.

במקביל, נמשכים הליכי חקיקה מקבילים בעניין הארכת זיכיון ערוץ 10 אל מעבר למועד סיומו.

בשבוע שעבר אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת תיקוני חקיקה שהגיש שר התקשורת משה כחלון, שמטרתם מיצוי הליכי חקיקה בניסיון להאריך את זיכיון הערוץ, זאת על-ידי מיצוי ההליכים החוקתיים בטרם יפקע המועד החדש למכרז למציאת מפעיל חדש לערוץ (שנקבע באותה ישיבה ל-25 בנובמבר). הלכה למעשה, חקיקה זו תאפשר את ביטול המכרז.

בתוך כך זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד עתרה לבג"ץ בדרישה להורות על מכרז מיידי לערוץ 10. כמו כן, טלעד מתנגדת ליוזמת החקיקה שנועדה להאריך את זיכיון ערוץ 10 בשנתיים.

דן תדמור, מנכ"ל טלעד, מסר כי "סביב נושא ערוץ 10 התגייסו כולם - המחוקק, הממשלה והרגולטור - ועשו שמיניות באוויר כדי לתת פרס למי שבמשך שנים צפצף על החוק. הגיע הזמן לשים סוף לנוהג הפסול לפיו גורמים זוכים במכרז ללא כל כוונה לקיים את תנאיו, וכל זאת תחת קריצת עין של הרגולטור. במשך שנים טלעד היתה זכיינית ערוץ 2 ועמדה בכל תג ותג של מחוייבויותיה. הסיבה היחידה שאיבדנו את הזיכיון היא כי היינו החברה היחידה שהגישה הצעה שבכוונתה וביכולתה היה לקיים".