הפרסומת המדוברת ביותר ברשת: "להעביר את דביר" של בנק מזרחי-טפחות

במסגרת הקמפיין נקראים הצופים "להתגייס" למען דביר ולעזור לו לעבור בנק ■ Twisted Fly: התגובות לקמפיין היו מגוונות, וכ-62% מהגולשים הביעו לגביו דעה חיובית

הפרסומת של בנק מזרחי-טפחות מדורגת השבוע במקום הראשון בדירוג הפרסומות המדוברות ברשת. מבחינת היקף השיחה, הקמפיין זכה ל-21% מכלל האזכורים על פרסומות ברשת במהלך השבוע האחרון. מבחינת כמות השיחות המדוברות זכה הקמפיין ל-32% מכלל השיחות על קמפיינים השבוע.

הקמפיין מציג את דביר, איש משפחה, הסובל שנים מהבנק שלו, ולמרות זאת מתקשה לעזוב אותו. במסגרת הקמפיין נקראים הצופים "להתגייס" למען דביר ולעזור לו לעבור בנק.

הנושאים שנידונו בנוגע לפרסומת היו רבים ומגוונים. מירב התגובות בנוגע לקמפיין היו חיוביות (47%). 62% מבעלי הדעה החיובית פרגנו לקמפיין וציינו כי הוא מקצועי, עשוי טוב, מצחיק, משעשע ועוד. 31% פרגנו לפרזנטור, דביר בנדק, תוך שהם מגדירים אותו "דובון הורס", "שחקן מופלא", סקסי ועוד. 7% נוספים טענו כי הצגת משפחה של שמנים כסמל לאי-שלמות, לעומת הצגת משפחה של "יפים ורזים", משדרת אותנטיות.

11% הביעו דעה שלילית בנוגע לקמפיין. 72% מתוכם ציינו כי התקשורת עושה עוול לאנשים שמנים ויוצרת אצלם רגשי נחיתות. 14% ציינו לשלילה את העובדה שמספר הטלפון המפורסם מוביל לאיש שירות לקוחות של הבנק, ו-14% נוספים ציינו כי השחקן דביר בנדק משפיל את עצמו כל פעם בפרסומת אחרת.

16% נוספים מכלל הדנים בפרסומת ניהלו דיון כללי בנוגע לבנקים בארץ והתנהלותם. 13% מכלל הדנים בקמפיין שיתפו את הגולשים האחרים בלינקים שונים: לינק לאתר תמיכה בדביר, לינק לאתר סקרים (להשתתפות בסקר בנקים) ולינק המציג קמפיין עבור בנק בארה"ב אשר, ככל הנראה, היווה את ההשראה לקמפיין של מזרחי-טפחות.

5% נוספים מכלל הדנים בקמפיין ציינו כי הפרסומת עוררה את סקרנותם וגרמה להם להתקשר למספר הטלפון שפורסם.

על המקום השני בדירוג הפרסומות המדוברות ברשת מתחרים, ראש בראש, עם 18% מהיקף השיחה ברשת, הקמפיין של הבנק הבינלאומי בהשתתפות הפרזנטור אסי כהן והקמפיין של סנו לשמפו כיף עם כוכבי "כמעט מלאכים". במקום השלישי ממוקם הקמפיין לחברת הכבלים HOT עם 9% מהשיחות ברשת.

22