אגרת הפרסום ב"רשומות" עלתה אחרי 15 שנה; עוה"ד לא ידעו

"רשומות" הוא העיתון הרשמי של מדינת ישראל, המפרסם הודעות רשמיות ■ במשך חודשיים המשיך משרד המשפטים לקבל בקשות פרסום שבגינן שולם התעריף הישן, בשעה שמי שידע על ייקור האגרה שילם יותר

לאחר 15 שנה הועלה במפתיע תעריף הפרסום ב"רשומות", אך עורכי הדין ורואי החשבון, המבצעים חלק מהפרסומים שם, לא ידעו על כך. במשך חודשיים אף המשיך משרד המשפטים לקבל בקשות פרסום שבגינן שולם תעריף האגרה הישן, בשעה שמי שידע על ייקור האגרה שילם תעריף יקר יותר.

"רשומות" הוא העיתון הרשמי של מדינת ישראל. מתפרסמות בו מעת לעת הודעות רשמיות שונות וכן נוסח החקיקה. אחד הקבצים ברשומות הוא "ילקוט הפרסומים", הכולל הודעות מטעם הממשלה וגופים ציבוריים שיש לפרסם לפי חוק, וכן הודעות ועדות התכנון והבנייה, הודעות בתי המשפט לעניין פירוק חברות ומינוי מנהל עיזבון והודעות מאת הציבור שפרסומן נדרש בחוק.

עורכי דין ששיגרו בחודשים האחרונים בקשות פרסום בילקוט הפרסומים גילו כי בקשותיהם לא פורסמו. בדיעבד התברר כי אגרת הפרסום, שמאז 1995 עומדת על 72 שקל, יוקרה ל-124 שקל. אותם פרקליטים נאלצו לפנות שוב ללקוחותיהם ולבקש מהם להוסיף את הפרש האגרה, כשבינתיים הפרסום מתעכב.

עו"ד שי הראל, שמשרדו מטפל בפירוק מרצון של חברות לא פעילות ומבצע פרסומים רבים ברשומות, טוען כי מדובר בחלמאות של ממש. "המייצגים המשיכו לשלוח בקשות פרסום ולשלם את האגרה הישנה, ורק אחרי מספר חודשים החזירו לנו את הבקשות עם הבהרה שהאגרה עלתה", ציין. הוא תוהה מדוע "לא טרחו לשלוח הודעות ללשכת עורכי הדין ולמועצת רואי החשבון".

דובר משרד המשפטים מסר: "בעקבות תחשיב שערך תקציבאי המשרד, אייל אביטל, נתבקשנו להעלות מה-1 באפריל את דמי הפרסום ב'רשומות'. ההודעה על השינוי פורסמה בילקוט הפרסומים 5937. במקביל, פורסמה הודעה על כך באתר האינטרנט של 'רשומות', וכמובן עודכנו סכומי התשלום בשרת התשלומים הממשלתי, שבאמצעותו מתבצע התשלום בחלק גדול מהמקרים. יצויין כי בעבר ניתנה הודעה על עדכון דמי הפרסום או מחירי המנוי לרשומות אך ורק ב'ילקוט'. כדי לאפשר את היערכות הציבור, המשכנו לפרסם בחודשיים שלאחר הודעת השינוי גם הודעות ששולם עבורן המחיר הקודם".