הבורסה קטעה 4 ימי ירידות: טבע עלתה ב-1.4% יום לפני הדו"חות

המשקיעים אהבו את דו"חות פריגו - המניה זינקה ב-6.4% ■ מדו"חות נייס התלהבו פחות - המניה איבדה 1.4% ■ אפריקה ישראל צנחה ב-6.7% ■ מדד המעו"ף ננעל מעל התמיכה הפסיכולוגית החשובה ב-1,000 נקודות

לאחר 4 ימי ירידות רצופים - הבורסה ננעלה היום (ב') בעליות, כאשר מדד המעו"ף סגר מעל התמיכה הפסיכולוגית החשובה ב-1,000 נקודות. ברקע, המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות חדות של עד 2.3% ביפן, אולם החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט דווקא עלו לכל אורך היום בכ-0.5% וסיפקו תמיכה לשוק בת"א. מחזור המסחר מסתכם ב-1.47 מיליארד שקל, מעט מתחת לממוצע.

לאחר שבשבוע שעבר נתוני מאקרו שליליים בארה"ב הכבידו על וול סטריט ועל שוקי המניות בעולם כולו, יתמקדו החל מהיום המשקיעים בנתוני מאקרו טריים שיפורסמו בארה"ב. היום יפורסמו נתוני הוצאות הבנייה, מכירות הבתים הנמצאות בתהליך ומדד מנהלי הרכש למגזר הייצוא לחודש אוקטובר. בוול סטריט נמשכת עונת הדו"חות בקצב מואץ והיא מסתמנת כחיובית - מתוך 326 החברות במדד ה-S&P 500 שכבר פרסמו את הדו"חות, 273 עקפו את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח.

בחזרה לישראל - עונת הדו"חות הכספיים צוברת כאן תאוצה. בין המדווחות הישראליות היום נציין את הדואליות נייס , פריגו ופנדטק ובהמתנה לדוחות טבע מחר. מעל כל אלה ממשיכות לרחף הדרמות הגדולות של הימים האחרונים בשוק: אפריקה , צים של החברה לישראל והזעזוע בצמרת הנהלת בנק דיסקונט .

"מדינת ישראל נמצאת בתהליך של התאוששות כלכלית שהואץ בחודש ספטמבר, אולם התאוששות זו רק בתחילתה וישנם עוד אתגרים בהמשך הדרך", אמר אתמול (א') בכנס של אגודת ידידי אוניברסיטת ת"א שר האוצר שטייניץ, שהצהיר גם כי החל בשנת 2011 יופחתו המיסים במדינה, שטייניץ רמז גם באופן רשמי כי יעד הגירעון הממשלתי השנה, שעמד על 6% מהתוצר, יהיה נמוך מהצפוי, בהתאם לציפיות בשוק. כמו כן, שר האוצר אמר באופן רשמי כי המדינה תפריט את הבנקים לאומי ודיסקונט במהלך 2010. נזכיר כי המדינה מחזיקה בכ-11% מבנק לאומי ובכ-25% ממניות בנק דיסקונט.

צים נלחמת על הסדר החוב

פרשת הסדר החוב של צים הולכת ומסתבכת, ואתמול החליטה החברה לישראל לדחות את ההצבעה בעניין ההסדר ביומיים, לאחר שהבינה שסיכוייה לקבל את אישור בעלי המניות אינם גבוהים. בחברה לישראל השקיעו אתמול מאמצים נכבדים כדי לשכנע בעלי מניות לתמוך בהזרמה של עד 575 מיליון דולר לחברת הספנות ולפרוס את חובותיה, אך ללא הצלחה. "הזרמת ההון היא נושא שנוי במחלוקת", אמר אחד המוסדיים. "הדבר הטוב ביותר לעשות זה ספין אוף במניות צים, כמו שקבוצת דלק עשתה עם דלק נדל"ן. ואז מי שירצה, יזרים הון, ומי שלא, ידולל".

אפריקה ישראל , שהצליחה להגיע בסוף השבוע להסדר חוב עם הנציגות המרכזית של בעלי האג"ח, המשיכה להיסחר על רקע נושא זה. המניות ואגרות החוב של אפריקה הגיבו בעליות להסדר, כאשר האנליסטים בשוק ממשיכים להמליץ לקנות את האג"ח, ונזהרים מהמניה משיקולי שווי.

מניית בנק דיסקונט נסחרהת לא רק על רקע כוונת המדינה להפריט את הבנק, אלא גם על רקע הטלטלה בצמרת ההנהלה של הבנק. "גלובס" חשף כי הדחתו של היו"ר שלמה זהר בוצעה ע"י אדגר ברונפמן, בניגוד לעמדת בנו מתיו. זהר אמר למקורביו: "לא אתפטר, אלחם על שמי הטוב", כאשר בינתיים הוחלט כי יוסי בכר, מנכ"ל האוצר לשעבר, הוא זה שיחליף את זהר.

ומכאן לדו"חות הכספיים. גב ים דיווחה היום כי ברבעון השלישי זינק הרווח הנקי פי 3.2 ל-131 מיליון שקל לעומת 41 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. נייס דיווחה על רווח נקי של 24 מיליון דולר והכנסות בגובה 146 מיליון דולר - מעט מעל התחזיות המוקדמות - ובמקביל לדו"חות דיווחה על עסקה גדולה לחברה הבת אקטימייז. פריגו פרסמה גם היא את הדו"חות ורשמה רווח נקי של 61 מיליון דולר, שהם 66 סנט למניה, בעוד שבשוק ציפו לרווח של 50 סנט למניה בלבד. הכנסות החברה הסתכמו ב-528 מיליון דולר - גם כן מעל התחזיות שעמדו על 494 מיליון דולר בלבד. עוד בדו"חות, פאנדטק עקפה את התחזיות עם רווח נקי של 1.6 מיליון דולר והכנסות בגובה 30.6 מיליון דולר.

טבע המשיכה לרכז עניין לקראת פרסום דו"חותיה הכספיים מחר. בשוק מצפים מהחברה להציג רווח נקי של 88 סנט למניה, בהשוואה ל-72 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד, כאשר ההכנסות צפויות לצמוח ב-27% ל-3.63 מיליארד שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף]