פוענח רצח משפחת אושרנקו בראשון-לציון: המלצר הראשי במסעדה של המשפחה נקם במעבידו לשעבר

לפי החשד, הרצח של 6 בני המשפחה - בהם פעוטה בת 3 ותינוק בן 3 חודשים - בוצע בידי דמיאן קרליק, בן 39 מראשון-לציון, שעבד כמלצר הראשי במסעדת "פרמייר" של משפחת אושרנקו ■ המניע: פיטוריו בטונים צורמים מהמסעדה ושמועות על רומן של אשתו עם אושרנקו הסב

היום (ב') הותר לפרסום כי המשטרה פיענחה את רצח 6 בני משפחת אושרנקו בראשון-לציון לפני יותר משבועיים. החשוד המרכזי הוא דמיטרי (דמיאן) קרליק, בן 39 מראשון-לציון, שעבד כמלצר הראשי במסעדת "פרמייר" של משפחת אושרנקו. קרליק נשבר בחקירתו, הודה ברצח ושיחזר אותו בקור-רוח. רעייתו נטליה נעצרה אף היא בחשד למעורבות בפרשה.

בני-הזוג קרליק עבדו שניהם במסעדת "פרמייר". על-פי החשד, הרצח תוכנן כחודש לפני המעשה, והוא נבע ככל הנראה ממספר מניעים מצטברים: יחס משפיל שקיבל קרליק מאושרנקו; פיטוריו מהמסעדה לפני כשנה וחצי לאחר שנחשד בגניבת בקבוקי וודקה; שמועות לגבי רומן בין רעייתו נטליה לבין הסב אדוארד אושרנקו; ובצע כסף - גניבת פידיון יומי של החנות בסך 15 אלף שקל בליל הרצח.

בפרשה נעצרו 4 חשודים נוספים: הוריו של דמיאן - אולג ואולגה, אחותה של נטליה ובת משפחה נוספת קטינה, ששמה נאסר לפרסום. הארבעה חשודים בשיבוש הליכי משפט, בכך שסייעו לזוג קרליק להעלים ראיות ולחמוק מהמשטרה.

דמיאן קרליק דמיאן ליקין / צלם: יוסי זליגר

דמיאן קרליק דמיאן ליקין / צלם: יוסי זליגר

מאבטח של אבי ניר

קרליק נולד ברוסיה, שם עבד כקצב, עסק בהוקי-קרח מקצועני והיה בקיא באומנויות לחימה. הוא עלה לארץ ב-2004, התמכר להימורים וצבר חובות רבים. ככל הידוע, הוא מבוקש ברוסיה בחשד למעורבות בפשעים שונים. לאחר שפוטר מהמסעדה עבד בחברת השמירה SIA, ובין היתר הוצב כמאבטח בביתו של מנכ"ל קשת, אבי ניר.

קרליק היה מבוקש ברוסיה בחשד לשוד באמצעות רובה צעצוע, ולכן נמלט לישראל ב-2004. ב-2007 ביקשה רוסיה מישראל להסגירו אליה, אולם מאחר שלרשויות בישראל לא היה מידע המצביע על מסוכנות או דחיפות מיוחדת בעניינו לעומת תיקי הסגרה תלויים ועומדים אחרים, בחינת בקשת ההסגרה טרם הסתיימה עד היום.

קצה החוט שהוביל לפענוח הרצח היו בגדים מגואלים בדם שנמצאו בזירה ולא התאימו לאיש מהנרצחים. מהבגדים הופקה דגימת DNA. ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז, בראשות נצ"מ אבי נוימן, חיפשו מניע לרצח, והחוקרים גילו כי בין האב אדוארד אושרנקו לבין קרליק קיים סכסוך מאז פוטר האחרון מעבודתו. קרליק זומן לחקירה אך לא הגיע. בשלב מסוים אף ניסה להימלט מהארץ עם רעייתו.

רצח, גניבה והסתה

החקירה העלתה כי כבר בליל הרצח נסע קרליק לעיר אילת, אולם כנראה כדי שלא לעורר חשד, הוא חזר ללוויה של בני המשפחה. מיד בסיומה הוא נסע שוב דרומה, הפעם עם רעייתו. רכבם של הזוג אותר בחניון מלון בעיר, ונמצאה התאמה בין דגימת DNA שנלקחה ממנו לבין זו שנמצאה בזירת הרצח.

תחילה הכחיש הזוג קרליק בחקירתו כל קשר למעשים, אך בשלב מסוים נשברה נטליה וסיפרה כיצד שכפלה את מפתח ביתם של משפחת אושרנקו, מה שגרם לחוקרים לחשוב בתחילה כי הרוצח הוא אחד מבני המשפחה. כעבור יומיים נשבר גם בעלה, הודה ושיחזר את הרצח.

מתברר כי קרליק הגיע לדירה ורצח תחילה את הסבתא לודמילה, שהיתה עם הילדים. אחר-כך הגיע הסב אדוארד, שקרליק חשד כי חיזר אחר רעייתו, והוא רצח גם אותו. לאחר מכן שלח קרליק מסרון ממכשיר הטלפון של הסבתא ובו ביקש מאימם של הילדים, טטיאנה, לבוא הביתה משום שהילדים חשים ברע. כשהיא באה, רצח גם אותה. אז התעוררו הילדים - נתנאל בן 3 חודשים ורושל בת השלוש - וקרליק רצח אותם בדקירות סכין. האב דמיטרי היה אחרון הנרצחים, והוא נאבק ברוצח. קרליק עזב את הדירה לא לפני ששדד את פדיון המסעדה של אותו ערב, בסך 15 אלף שקל, והצית את הדירה.

המניעים לרצח

* יחס משפיל שקיבל קרליק מאושרנקו

* פיטוריו מהמסעדה לפני כשנה וחצי, לאחר שנחשד בגניבת בקבוקי וודקה

* שמועות לגבי רומן בין רעייתו נטליה לבין הסב, אדוארד אושרנקו

* בצע כסף - גניבת פידיון יומי של החנות בסך 15 אלף שקל בליל הרצח

דמיאן קרליק דמיאן ליקין / צלם: יוסי זליגר