יום תנודתי בוול סטריט הסתיים בעליות: פורד זינקה 8%

גלובס tv CIT הגיש בקשה לפשיטת רגל - המניה צנחה בכ-62% ■ לאחר הדו"חות: נייס איבדה 5.4% ופריגו עלתה ב-2.4% ■ אורכית חתמה חוזה חדש - המניה טיפסה ב-4.6% ■ ברקע, פורסמו נתוני מאקרו מעולים

יום תנודתי נרשם היום (ב') בוול סטריט. ביום אחרי "יום שישי השחור" בו נפלה וול סטריט ביותר מ-2%, הגיעו נתוני מאקרו חזקים במיוחד אשר סיפקו אופטימיות למדדי המניות בניו יורק, והבורסה פתחה בעליות חדות. לאחר מכן, המגמה השתנתה והמדדים המובילים עברו לרשום ירידות שערים, בהובלת מניית CIT , שצנחה בחדות לאחר ההודעה על פשיטת רגל. לבסוף, בראלי של דקות הסיום, הבורסה מעבר לים מחקה את הירידות והצליחה לסיים בטריטוריה החיובית.

מוקדם יותר במהלך המסחר, מדד הדאו ג'ונס איבד מערכו כ-1%, או ירידה תלת-ספרתית במונחי נקודות. לבסוף המדד הוסיף 0.8% והוביל את העליות בבורסה. מדד ה-S&P 500 ננעל היום על 1,042 נקודות. "רמת ה-1,065 נהפכה להיות רמת התנגדות ולחץ המוכרים גבר מרגע לרגע", אמר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "התמיכה הקרובה למדד היא באזור ה-1,005 נק'. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי משמעותי ביותר. תמיכה תשמר את המדד במסלול הכללי של מגמת עלייה. ההתנגדות ל-S&P500 שוכנת עתה ב-1,065-1,070 נק' ומהלך מעל הרמה הזו יחשב סימן שורי". סגל הוסיף, כי הגדרת המגמה נשארת מגמת עלייה לטווח הארוך ומגמת ירידה לטווח הקצר. לדבריו, "המבחן המיידי הוא מבחן ההתנגדות ב-1,040 נק'".

כאמור, 3 נתוני מאקרו טובים זרמו אל השוק אחרי פתיחת המסחר. מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני עלה ל-55.7 נקודות באוקטובר מ-52.6 נק' בספטמבר. בשוק ציפו למדד נמוך יותר של 53 נק' בלבד, כך שהנתון הרשמי הפתיע לטובה. יתרה מזאת - מכירות הבתים הנמצאות בהליכים זינקו ב-6.1% בספטמבר בעוד שהצפי היה כי הן יוותרו ללא שינוי; הוצאות הבנייה עלו ב-0.8% בספטמבר, בעוד שהאנליסטים ציפו לירידה של 0.2%. אלו הן כמובן חדשות טובות לשוק הדיור.

עונת הדו"חות הכספיים ממשיכה להעסיק את וול סטריט, ובינתיים זהו זמן טוב לערוך סיכום ביניים של התוצאות. לפי נתוני סוכנות בלומברג, מתוך 326 החברות במדד ה-S&P 500 שכבר פרסמו את הדו"חות, 273 עקפו את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח ורק 49 אכזבו את המשקיעים. באשר להכנסות, 189 חברות עקפו את התחזיות ו-133 פיגרו מאחורי תחזיות האנליסטים. בוול סטריט מעריכים כי רווחי החברות יצמחו ב-25% בשנת 2010 - הצמיחה החדה ביותר מזה 20 שנה.

ממתינים לדו"חות טבע

מניות הבנייה נסחרו על רקע הנתונים הטובים משוק הנדל"ן. בהקשר זה נזכיר את מניות לנר , KB הום , טול ברדרס ופולטי הומס .

בנק CIT פשט את הרגל וזוהי פשיטת הרגל החמישית בגודלה בהיסטוריה - אשר הייתה צפויה. נזכיר כי ביום שישי דווח כי המשקיע המיליארדר קארל אייכן העמיד ל-CIT מסגרת אשראי בהיקף מיליארד דולר אם זה ייכנס להליך של פשיטת רגל ויבצע רה-ארגון. ההערכות הן כי הבנק יעדיף להימצא בהליך פשיטת הרגל למשך כשנה ולזכות להגנה מפני נושיו, עד אשר הארגון מחדש יושלם.

עונת הדו"חות הכספיים בוול סטריט לא יורדת מהכותרות. ענקית הרכב פורד הפתיעה את השוק כאשר דיווחה על רווח נקי של כמעט מיליארד דולר ברבעון השלישי, בעיקר בגלל הגדלת נתח השוק שלה בארה"ב, קיצוצי ההוצאות שהושגו הודו לתוכניות ההתייעלות וגידול במכירות הרכבים בחודשים האחרונים הודות לתוכנית "מזומן תמורת גרוטאה" שהשיק הממשל האמריקני, אשר גרמה לאמריקנים להסתער על כלי הרכב. פורד הרוויחה 9 סנט למניה בעוד שבשוק ציפו להפסד של 12 סנט למניה. החברה צופה להיות רווחית גם בשנת 2011.

הדו"חות יצאו נייס

אורכית נסחרה על רקע חוזה חדש עם חברת תקשורת מסקנדינביה, אשר את זהותה היא לא חשפה. במסגרת העסקה, אורכית תספק לחברה הסקנדינבית את קופסת התקשורת CM-4000 MPLS שלה. היקף החוזה לא ידוע.

תוצאותיה של פריגו לרבעון הפיסקלי הראשון של השנה שהסתיים בספטמבר, עקפו את תחזיות האנליסטים. במקביל היא עדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח השנתית שלה ל-2010. ההכנסות הסתכמו ב-528 מיליון דולר, צמיחה של כ-16% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הגיע לרמה של 61.3 מיליון דולר, שהם 66 סנט למניה. אנליסטים שמסקרים את פריגו ציפו בממוצע לרווח נקי של 50 סנט למניה.

עוד בענף התרופות - מחר בבוקר תפרסם טבע את הדו"חות, כאשר לפי קונצנזוס התחזיות בשוק היא אמורה להציג רווח נקי של 88 סנט למניה לצד הכנסות של 3.63 מיליארד דולר.

מדווחת נוספת היא נייס הישראלית, אשר הרוויחה 24 מיליון דולר ברבעון השלישי ועקפה במעט את התחזיות המוקדמות. החברה רשמה הכנסות של 146 מיליון דולר, צמיחה של 4% לעומת הרבעון השני, ועקפה בכך את התחזיות שעמדו על 144 מיליון דולר. במקביל, נייס חשפה עסקה גדולה של החברה הבת אקטימייז עם בנק גדול, כאשר ל"גלובס" נודע כי היקף העסקה הינו 7-9 מיליון דולר.