רייפמן: אני מתחנן להעביר את מניות אמבלייז - אבל לא מהכלא

מייסד אמבלייז מבקש להשתחרר ממאסרו לתקופה של 30 ימים, במהלכם תיבדק יכולתו להעביר את המניות ■ השופטת ורדה אלשיך תכריע בעניין ביום רביעי הקרוב

"אני עומד מאחורי הצהרתי לפיה בבעלותי מניות של אמבלייז , ואולם אין ביכולתי להעביר את המניות מהכלא. זה בלתי אפשרי. אינני קובל על צו העברת המניות אלא רק על צו המאסר. כל נכסיי אינם מוחזקים על שמי, ובקשתי ותחינתי מבית המשפט היא לבדוק את העובדות" - כך טען היום (ב') יו"ר ומייסד אמבלייז, אלי רייפמן, בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בדיון בסוגייה אם יש להאריך את מאסרו למשך 45 יום, המסתיימים ביום רביעי, בשל אי-העברת המניות לידיו של הנאמן לנכסיו, עו"ד איתן ארז.

רייפמן מסר כי הוא "מתחנן" להעביר את המניות, אך הן נמצאות באנגליה בידי נאמנים, ולבא-כוחו אין הרבה כוחות משפטיים להגיע אליהם.

רייפמן נתון במאסר לאחר שהתברר כי מניותיו באמבלייז, השוות כ-120 מיליון שקל, מוחזקות בידי 41 נאמנים באנגליה, אך רייפמן מסרב לחתום על ייפוי-כוח המורה לנאמנים להעביר את המניות לעו"ד ארז כפי שהורה לו בית המשפט. בית המשפט העליון דחה באחרונה את בקשת רייפמן לשחררו מהמאסר, ואולם הוא גם ביטל את החלטת המחוזי, לפיה בגין כל יום שרייפמן לא יעביר את המניות בתום המאסר הוא ייאסר ליומיים נוספים.

רייפמן טען בדיון, באמצעות עו"ד שלומי תורג'מן, כי הוא מבקש לממש את נכסיו כדי לפרוע את חובותיו, וכי הוא אינו מעוניין במלחמות.

רייפמן העלה הצעה כי ישוחרר ממאסרו לתקופה של 30 ימים, במהלכם תיבדק יכולתו להעביר את המניות. עו"ד תורג'מן הודיע גם על כוונתו לחדש את הבקשה של רייפמן לצאת לחו"ל כדי לפעול למימוש נכסיו.

השופטת ורדה אלשיך צפויה למסור את החלטתה בעניין ביום רביעי.

"המפתח בידיו"

בתגובה להצעה שרייפמן ישוחרר לחודש, שאלה אלשיך את עו"ד תורג'מן: "אני משחררת היום מישהו שאמר שהוא חושש לחייו ושירו עליו... אתה לוקח על עצמך את האחריות הזאת?". עו"ד תורג'מן השיב: "רייפמן אחראי לחייו, והוא ידאג לעצמו. האחריות לחייו לא תיפול על בית המשפט, ולא תישמע כל טרוניה בעניין הזה".

ע"ד ארז טען בדיון כי לרייפמן היה זמן למכביר כדי לפעול להעברת המניות, והוא יכול היה לעשות זאת כבר מזמן, אך הוא אינו משקיע את זמנו בכך. "המפתח בידיו, וייתכן שיש לו סיבות מדוע הוא אינו רוצה להעביר את המניות", אמר.

עו"ד ארז ציין כי אם רייפמן היה מבקש לנסוע לחו"ל - ייתכן כי הדבר היה מתאפשר בכפוף להפקדת ערבויות.

הכנ"ר הודיע בדיון כי הוא מבקש להמשיך ולאסור את רייפמן כדי להניעו להעביר את מניותיו. הכנ"ר ציין כי בוודאות גבוהה רייפמן הוא היחיד שיודע היכן מניותיו, וכי יש לו יכולת להעבירן. (פש"ר 3000/08).