נושיו של אלי רייפמן לביהמ"ש: "לשחררו לאלתר מהכלא"

בפנייתם לביהמ"ש כתבו הנושים: "אין ספק כי בין כותלי הכלא אין אפשרות לרייפמן להתקדם במימוש הנכסים - ומובן כי מי שייפגע מכך הם אנו, הנושים" ■ מדובר ב-55% מהנושים, אשר החוב אליהם מהווה כ-61% מסך הנשייה

עורכי דינו של אלי רייפמן, שלומי תורג'מן ודורון אפיק, הגישו היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב 22 חתימות של הנושים של רייפמן, המבקשים את שחרורו מהכלא. מדובר ב-55% מהנושים, אשר החוב אליהם מהווה יותר מ-61% מסך הנשייה.

כזכור, רייפמן מרצה בימים אלה מאסר בגין ביזיון בית המשפט, זאת לאחר שלא העביר את מניותיו בחברת אמבלייז לידי המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד איתן ארז, כפי שהורתה השופטת ורדה אלשיך. 45 ימי המאסר שנגזרו על רייפמן צפויים להסתיים מחר (ד').

בפנייתם לבית המשפט כתבו הנושים: "אנו סבורים כי המשך מאסרו של רייפמן יפגע בסיכויים להתקדם במימוש הנכסים. אין ספק כי בין כותלי הכלא אין אפשרות לרייפמן לקדם עניינים אלה, ומובן כי מי שייפגע מכך הם אנו, הנושים".

רייפמן מחזיק בכ-39,000,000 מניות חברת אמבלייז . כמו כן הוא מחזיק, בשותפות עם איש העסקים בוריס בנאי, במפעל מתכות בפולין ומכרות ברזל ופחם בדרום אפריקה ונמביה. גם נכסים אלה נמצאים במבנים מורכבים, והנושים הביעו את חששם כי מאסרו של רייפמן עשוי לסכן נכסים אלה, מחשש כי אחרים ינסו להשתלט עליהם בזמן שהוא במאסר.

כמו כן ציינו הנושים כי הפעולות המתבצעות כעת על-ידי המנהל המיוחד, עו"ד ארז, עשויות לפגוע ביכולת למימוש הנכסים. לדבריהם, "מרבית הנכסים נמצאים בחו"ל ואינם בשליטת רייפמן, וקיים חשש כבד כי ננקטים כעת או יינקטו לגביהם הליכים ופעולות שונות שיגרמו לפגיעה ביכולת לממשם, כאשר שיתוף-פעולה עם רייפמן יאפשר נקיטת פעולות מבעוד מועד, אשר ימקסמו את הסיכוי לממש אותם נכסים".

לפיכך, כותבים הנושים, הם מבקשים את שחרורו לאלתר של רייפמן, תוך קבלת התחייבות ממנו כי יפעל וישתף פעולה ככל שיידרש כדי לקדם את מימוש הנכסים.

הנושים הוסיפו כי "רק בדרך זו ניתן יהיה לחלץ את ההליכים מהמבוי הסתום אליהם נקלעו ולפתוח במסלול אופרטיבי - זאת כמובן מעבר לפן האנושי שאנו סבורים שיש לנהוג כלפי רייפמן".

עורכי דינו של רייפמן, שלומי תורג'מן ודורון אפיק, מסרו: "הגשנו הבוקר 22 חתימות של נושים המבקשים את שחרורו של מר רייפמן לאלתר, הואיל והם סבורים כי האינטרס שלהם נפגע כאשר רייפמן במאסר. חתימות אלה מהוות למעלה מ-55% מהנושים, ומתקיימות פעולות להשגת חתימות נוספות במהלך היום".