ג'ונסון אנד ג'ונסון לא הצליחה למכור את קולבר; החברה נסגרה

קולבר נרכשה ב-2006 ב-159 מיליון דולר, אך נתקלה באתגרי עלויות ושיווק ■ העובדים קיבלו מכתבי פיטורים

חברת קולבר הישראלית שנמכרה לג'ונסון אנד ג'ונסון ב-159 מיליון דולר בסוף 2006, נסגרה היום סופית והעובדים קיבלו מכתבי פיטורים. ג'ונסון ניסתה בחודשים האחרונים למכור את החברה תמורת 20-40 מיליון דולר והייתה כנראה מוכנה להתפשר גם על סכום נמוך מכך, אך קונה מתאים לא נמצא. עדיין נעשים מאמצים למכור את המפעל של החברה, בו הושקעו עשרות מיליוני דולרים.

קולבר פיתחה שיטה לייצור וטיפול בחומר קולגן המיועד למילוי קמטים. החברה העסיקה בשיא עשרות עובדים בישראל. הסיבות לסגירתה הן ככל הנראה תפעוליות ושיווקיות גם יחד. המוצר הגיע למכירות של 25 מיליון דולר בלבד בשנה, לאחר שנתקל בתחרות גוברת ממוצרים אחרים בתחום האסתטיקה. לאחר שהמחירים בשוק ירדו, נתקלה החברה בבעיה גם מבחינת מחיר הייצור של המוצר שלה, שלא איפשר עוד להרוויח.

גורמים שונים, ביניהם ישראלים, שקלו לרכוש את הפעילות אך בסופו של דבר הגיעו כנראה למסקנה כי בהיעדר מערך שיווק חזק כמו של ג'ונסון, לא תוכל החברה להשתקם גם לאחר תהליך התייעלות משמעותי.