צה"ל פשט על ספינת נשק במרחק 100 מייל מחופי ישראל

הספינה אותרה על-ידי כוח של שייטת 13 באזור הים התיכון והובלה לחופי ישראל ■ הניסיון להעביר את הנשק הוא הפרה בוטה של החלטה 1747 של מועצת הביטחון של האו"ם, האוסרת העברת נשק לאיראן או ממנה

כוחות הביטחון חשפו הבוקר משלוח נשק גדול מאיראן לסוריה. הספינה ועליה נשק ותחמושת, אשר נתפסה במרחק כ-100 מייל מחופי ישראל, הובלה לנמל אשדוד.

בתחילת חודש אוקטובר פשטו כוחות צבא אמריקנים על ספינה גרמנית בתחילת במפרץ סואץ, ומצאו על סיפונה 8 מכולות נשק שככל הנראה נשלחו לסוריה מאיראן - כך דיווח המגזין הגרמני "דר שפיגל". בישראל סירבו להתייחס לדיווח באופן רשמי, אבל גורם בטחוני מסר לחדשות 2 כי "אירוע שכזה אינו בלתי סביר".

מקורות מדיניים בגרמניה התייחסו לאירוע כתקרית מביכה במיוחד. לדבריהם, תפיסת המשלוח עלולה לפגוע ביחסים הבינלאומיים של המדינה, במיוחד מכיוון שהיא מהווה הפרה בוטה של אמברגו הנשק שהטיל האו"ם על איראן.

על-פי הדיווחים ב"דר שפיגל", חיילים של הצבא האמריקני פשטו על הספינה "HANSA INDIA" בשעה שעשתה את דרכה במפרץ סואץ, זאת בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל מסוכנויות ביון. בפשיטה המתוכננת התגלו שבע מכולות שבתוכן כדורי קלצ'ניקוב, ואחת נוספת עמוסה במחסניות מלאות תחמושת.

ספינה של חברה קפריסאית שנתפסה שהובילה נשק מאירן לסוריה ספינת נשק / צלם: יחצ

גרמניה פתחה בחקירה

על-פי ההערכות, הנשק הרב שנשלח מאיראן כוון להגיע לידי צבא סוריה או לידי כוחות חיזבאללה בלבנון. הניסיון להעביר את הנשק הוא הפרה בוטה של החלטה 1747 של מועצת הביטחון של האו"ם, האוסרת העברת נשק לאיראן או ממנה.

לדברי חברת הספנות 'לאוהנרדט אנד בלוברג' שמפעילה את הספינה שנעצרה, "האנסה אינדיה" פועלת תחת חברת ספנות של איראן, וכי אין להם כל קשר או אחריות למקרה. ממשלת גרמניה הודיעה כי פתחה בחקירת האירוע.

לאחר הפשיטה האמריקנית, הושטה הספינה לעבר נמל מלטה, שם הורדו והוחרמו מכולות הנשק. משם המשיכה הספינה הגרמנית במסלולה.