אורמת נהנית מקריסת ליהמן ברדרס: תרשום רווח הון של 13.5 מ' ד'

זאת, בשל קניית חלקו של ליהמן בשותפות ARS שרכשה תזרים עתידי של אורמת טכנולוגיות

אחרי שהפסידה כ-20 מיליון דולר בהשקעה בפיקדונות מסוג ARS שנעשו בהמלצת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, תרשום אורמת טכנולוגיות רווח של 13 מיליון דולר, הנובעים מפשיטת הרגל עליה הכריז בנק ההשקעות. אורמת רכשה חוב בהיקף של כ-31.5 מיליון דולר שהיה לה כלפי ליהמן כתוצאה משותפות ביניהם ב-18.5 מיליון דולר בלבד, וכתוצאה מכך תרשום ברבעון הרביעי של השנה רווח של 13.5 מיליון דולר.

ראשיתה של השותפות הייתה ביוני 2007, אז מכרה אורמת בעסקה בת שני שלבים את התזרים והטבות המס הצפויים להתקבל ממספר תחנות כוח גיאותרמיות שהקימה באזור נבאדה, ארה"ב, לשותפות של ליהמן ברדרס (30%) ומורגן סטנלי (70%), תמורת 120 מיליון דולר. לאחר שהשותפים היו מקבלים את התשואה שהובטחה להם (לפי ההערכות, הדבר היה אמור להיות לאחר 10 שנים), התזרים הנובע מתחנות הכוח היה חוזר לאורמת, והשותפים היו זכאים ל-5% ממנו.

לאחר שקיבלה את הכסף מהשותפות, הייתה זו רשומה בספרי אורמת כהתחייבויות. במסגרת מכירת הנכסים של ליהמן ברדרס, חיפשו בבנק ההשקעות שנכנס לפשיטת רגל קונה שייכנס במקומו לשותפות. לאורמת ניתנה זכות סירוב לרכוש את החלק של ליהמן באותו מחיר בו הוא מוצע למכירה לצד שלישי. לאחר שליהמן קיבל הצעה מבית השקעות אחר, ששמו לא נמסר, לרכישת החוב בכ-60% מערכו, השוותה אורמת את ההצעה וקנתה את חלקה של ליהמן בשותפות. אורמת טכנולוגיות צפויה לפרסם את דו"חות הרבעון השלישי מחר עם סיום המסחר בוול-סטריט.