ביהמ"ש הורה לסגור אתרים המציעים קישורים להורדת סרטים

הוציא צו מניעה קבוע האוסר על הפעלת האתרים horadot.net ו-Moviesdot.net, משום שהם מפנים לקישורים להורדת סרטים ומפרים בכך זכויות יוצרים

בית המשפט המחוזי מרכז הוציא צו מניעה קבוע האוסר על הפעלת האתרים horadot.net ו-Moviesdot.net, משום שהם מפנים ומציעים קישורים להורדת סרטים.

פסק הדין, שניתן בהיעדר הגנה מצד בעל האתרים דן אסולין, מחייב אותו גם לשלם פיצוי בסך 200 אלף שקל לא.ל.י.ס (אגודה להגנת יצירות סינמטוגרפיות) וכ-18 חברות ישראליות וזרות שהן בעלות זכויות היוצרים בסרטים המפרים.

פסק הדין נחתם ב-26 באוקטובר, אולם נכון למועד כתיבת שורות אלה האתרים עדיין פעילים. הוא ניתן לאחר שכתב התביעה הומצא לאסולין, שלא הגיש כתב הגנה במועד.

השופטת ורדה פלאוט לא בחנה את הטענות בתביעה לגופן. צו המניעה חל גם על כל אתר אחר בו ישתמש אסולין לקישור או להפצת הסרטים באמצעות "קישורים מפרים המסייעים להפצת הקבצים המפרים בין משתמשי האינטרנט".

אסולין חוייב גם בשכר-טרחת עורך דין בסך 30 אלף שקל.

האתר horadot, כמו אתרים רבים אחרים בארץ, אינו מאחסן את קבצי הסרטים על שרתיו מחשש שייתבע על הפרת זכויות יוצרים, אלא מציע סקירה או תקציר של הסרט וכן קישור לאתרים זרים בהם ניתן להוריד את הסרטים. חלק מהסרטים כוללים תרגום עברי מובנה. האתרים עליהם מאוחסנים הסרטים מאפשרים להורידם בחינם אך בקצב איטי, או בקצב מהיר תמורת תשלום.

אתר Moviesdot מאפשר לגולשים לצפות ישירות בסרטים באמצעות נגן מובנה באתר. אולם גם כאן, הקבצים עצמם מאוחסנים בשרתי אתרים הפועלים במדינות זרות. (ת.א. 09-08-703).