"ישראל מתנתקת מההתמודדות העולמית עם משבר האקלים"

כך טוענת השדולה הסביבתית בכנסת ■ ח"כ דב חנין: "אם דו"ח מקינזי הוא הבשורה, נתניהו יכול לחסוך את הכסף של הטיסה לקופנהגן ואת גזי החממה הכרוכים בה"

ראשי השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת הגיבו היום (ד') בחריפות על פרסום דו"ח חברת מקינזיבעניין הפחתת פליטות גזי החממה בישראל.

הדו"ח מצביע על כך שממשלת ישראל אינה מתכוונת להפחית פליטות גזי חממה, אלא רק למתן את הגידול בהם. זאת, בניגוד למדיניות העולמית המסתמנת להפחתת הפליטות בעשרות אחוזים.

דברי ח"כ אופיר פינס-פז (עבודה), "הצעת החוק שלנו, לה מתנגדת הממשלה, מציגה יעדים שאפתניים לצמצום פליטת גזי חממה שהיו שמים אותנו בשורה אחת עם המדינות המפותחות. הדו"ח הכאילו-מלומד של מקינזי לא מחדש דבר ומציג יעדים שמאפיינים מדינות עולם שלישי. כל העולם רץ קדימה, ואנחנו מתגאים שהרוורס שלנו איטי. השר ארדן נותן יד למדיניות אנטי-סביבתית במקום להיאבק למען מטרות סביבתיות. ציפינו ממנו ליותר".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "הדו"ח מצביע על התנתקות מוחלטת של ישראל מהמאמץ העולמי להתמודד עם משבר האקלים. בעוד בעולם מדברים על יעדים של הפחתת פליטות בשיעור של 80% עד שנת 2050 ביחס לרמה של 2005, ממליץ הדו"ח להגדיל את רמת הפליטות בישראל, במקום ב-68% , 'רק' ב-34% עד 2030. הצבת יעד כזה תשים את ישראל ללעג ולקלס אל מול אומות העולם בוועידת האקלים העולמית בקופנהגן. אם זוהי הבשורה - יכול ראש הממשלה נתניהו לחסוך את הכסף של הטיסה לקופנהאגן ואת גזי החממה הכרוכים בה".