שגריר ישראל בטורקיה הותקף במטח ביצים

תקרית דיפלומטית חמורה בטורקיה: שגריר ישראל גבי לוי הגיע להרצאה באוניברסיטה בעיר טרבזון בצפון טורקיה, אך סטודנטים מקומיים המתינו במקום, הסתערו על השיירה בה נסע השגריר והמטירו ביצים על רכבו ■ השגריר לא נפגע, והמשיך בסדר יומו כרגיל ■ דובר משרד החוץ: "לא נעים, אך לא נורא"

המשבר מול טורקיה עובר לשלב האלימות הפיזית: שגריר ישראל בטורקיה, גבי לוי, הותקף היום על ידי עשרות סטודנטים פרו-פלסטיניים בעיר טרבזון שבצפון המדינה, לאחר שהגיע לעיר במטרה לשאת הרצאה באוניברסיטה המקומית. השגריר לא נפגע פיזית, והמשיך את סדר יומו כרגיל.

"קבוצה של מתפרעים מקומיים ניסו להפריע לשגריר להגיע להרצאה באוניברסיטה המקומית", אמר היום דובר משרד החוץ יוסי לוי לחדשות 2 באינטרנט. "הוא הותקף במטר של ביצים, אך המשטרה הטורקית פיזרה את המפגינים. תודתנו למשטרה המקומית". לדבריו, "האירוע הסתיים בשלום, והשגריר המשיך את פגישותיו כרגיל".

את התקרית עצמה כינה דובר משרד החוץ "לא נעים, אך לא נורא". הוא הדגיש כי לא היה מדובר בהתפרעות רבתי, אלא באירוע נקודתי. "משרד החוץ מגנה כל ניסיון להפריע את עבודתם של נציגינו, הם לא מפחידים אותנו", לדבריו. "נמשיך לעשות את עבודתנו בכל מקום, אך לצערי מדובר בחלק מנוף הפעילות".