התעשייה האווירית גייסה 450 מ' ש'; ביקוש היתר היה גדול פי 4

סדרת האג"ח החדשה מצטרפת לסדרה קיימת הנסחרת בבורסה בהיקף של של כמיליארד שקל ■ אגרות החוב שהונפקו הן שקליות ללא הצמדה, בריבית של 4.95% הנמוכהמזו שנקבעה בשלב המוסדי: 5.05% ■ החברה תבצע פעולות גידור להקטנת החשיפה למט"ח

התעשייה האווירית השלימה אתמול את השלב הציבורי בהנפקה של אג"ח סחיר בבורסה בתל-אביב בסכום של 450 מיליון שקל. ההנפקה זכתה לביקושי יתר שי פי 4 מהיקף הגיוס. אגרות החוב שהונפקו הן שקליות ללא הצמדה, בריבית בשיעור של 4.95%. ריבית נמוכה יותר מזו שנקבעה בשלב המוסדי שהסתיים לפני יומיים. פדיון אגרות החוב יתבצע במהלך השנים 2015, 2016 ו-2017.

על מנת להקטין את חשיפת החברה לשינויים בשער החליפין של הדולר, בכוונת החברה לבצע הגנה מטבעית על סכום הגיוס וזאת לנוכח העובדה שרוב הכנסותיה הן דולריות. לקראת ההנפקה דורגה סדרת האג"ח של התע"א על ידי חברת מעלות P-&S בדירוג AA יציב.

לפני יומיים השלימה התעשייה האווירית את השלב המוסדי בגיוס האג"ח שלה. החברה גייסה 385 מיליון שקל בהנפקת סדרת אג"ח חדשה, בריבית של 5.05%. וביקושי היתר בשלב זה הסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל.

כיום התעשייה האווירית נסחרת בבורסה באמצעות אג"ח בלבד בהיקף של כמיליארד שקל.

היקף הביקושים והריבית שהושגה בהנפקה מעידים על אמון הציבור בתע"א ובחוסנה הכלכלי והפיננסי וזאת בתקופה של משבר בכלכלה העולמית. איתנותה של החברה נובעת, בין השאר, מהשינויים המהותיים ומההתייעלות שחלו בה בשנים האחרונות.

את ההנפקה הובילו כלל פיננסים חיתום, פועלים אי.בי.אי חיתום ולידר הנפקות. והליווי המשפטי של ההנפקה בוצע על ידי משרד עו"ד גולדפרב.