השופטת בתיק הלבנת ההון של גאידמק: "הבנקאים הם אלה שצריכים לתת את הדין"

השופטת חיותה כוחן אמרה את הדברים בדיון נוסף שהתנהל בדרישת הפרקליטות להטיל ערבויות על נחום גלמור, המואשם בהיותו איש-הקש של ארקדי גאידמק בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים

"בתיק הזה מי שאחראי וצריך לתת את הדין אלה הבנקאים" - כך אמרה היום (ה') שופטת בית משפט המחוזי בתל-אביב, חיותה כוחן, בדיון נוסף שהתנהל בדרישת הפרקליטות להטיל ערבויות על נחום גלמור, המואשם בהיותו איש-הקש של ארקדי גאידמק בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים.

בתיק זה מואשמים, מלבד גאידמק וגלמור, גם פועלים שירותי נאמנות בשליטת בנק הפועלים, בכירים בה, וכן מנהלת קשרי לקוחות בסניף הפועלים ברחוב הירקון, בכך שפעלו יחד עם גאידמק וגלמור כדי לאפשר לגאידמק לרכוש במרמה חברה הולנדית - תוך הסתרת זהותו כרוכש החברה ובעל הכספים ששימשו לרכישתה. זאת, תוך הצגתו של גלמור כרוכש החברה ותוך הצגת כספים שהעביר גאידמק ככספים השייכים כביכול לגלמור.

השופטת כוחן אמרה בין היתר לתובעים, עוה"ד טליה נג'ארי וחיים לירן, כי בקשתם להטיל ערבויות בגובה 7 מיליון דולר היא חסרת פרופורציות. בהמשך לדברי לירן בדבר המלחמה בהלבנת הון, אמרה כוחן את אמירתה לפיה מי שאחראי בתיק הזה אלה הבנקאיים המואשמים.

השופטת הודיעה כי תיתן את החלטתה ביום א'. גלמור מיוצג בידי עורכי הדין נבות תל-צור, ז'ק חן, ואריאל כפרי.