קובי נבון - בין המועמדים להחלפת ענתבי כממונה על שוק ההון

נבון הוא מנכ"ל כלל פיננסים בטוחה לשעבר ■ נחשב מקורב לשר האוצר יובל שטייניץ ■ על התפקיד מתמודדים גם גיל גרשלר, לשעבר מנכ"ל פריזמה גמל, ושני מועמדים פנימיים: יואב בן-אור, המשנה לממונה, ואריק פרץ, סגן בכיר לממונה

לקראת פרישתו הקרבה של ידין ענתבי מתפקיד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, מתרחבת בורסת שמות המועמדים להחליפו. ל"גלובס" נודע כי בין המועמדים נמצא גם קובי נבון, לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים בטוחה, הנחשב כמקורב לשר האוצר יובל שטייניץ. לא נמסרה תגובה מנבון. מהאוצר נמסר כי הם אינם מתייחסים לנושא.

על התפקיד מתמודדים מלבד נבון גם גיל גרשלר, לשעבר מנכ"ל פריזמה גמל, ושני מועמדים פנימיים: יואב בן-אור, משנה לממונה, ואריק פרץ, סגן בכיר לממונה. ככל הידוע שר האוצר נוטה להעדיף מועמד חיצוני לתפקיד. גורמים המקורבים לאוצר מעריכים, כי הנושא יוכרע תוך שבועיים.

במאי 2008 נבון התפטר מתפקידו כמנכ"ל כלל פיננסים בטוחה לאחר כשנתיים בתפקיד. זאת, לאחר תקופת מתיחות בינו לבין מנכ"ל כלל פיננסים דאז ובצל הידרדרות אדירה במעמדו ותוצאותיו של בית ההשקעות.

מאז הוחלפה כל שדרת הניהול של בית ההשקעות שרשם הפסדי עתק במהלך המשבר הכלכלי. נבון סיים אז כהונה בת 8 שנים בבטוחה, במהלכן שימש גם כסמנכ"ל השיווק ואמר ש"זה הזמן ללכת לכיוונים אחרים שמעניינים אותי, כמו שיווק מכירות ופרסום".

נבון צמח כאיש שיווק בפיננסים רק בתחומי החיסכון לטווח קצר - קרנות נאמנות, ניהול תיקים ופעילויות פיננסים טהורות. הוא חסר ניסיון בתחומי הביטוח, רגולציה פיננסית בתחום הפנסיוני ועוד תחומים חשובים הנמצאים תחת אחריותו של הממונה על שוק ההון באוצר.