מינוי מפתיע בבנק הפועלים: יעקב אורבך - מבקר הפנים החדש

אורבך, מנהל האגף העסקי בחטיבה העסקית, הודיע לפני שבועיים על פרישתו מהבנק אחרי 29 שנות עבודה, זאת לאחר שהתמודד ולא זכה בתפקיד ראש החטיבה העסקית, אליו התמנה שמעון גל ממזרחי טפחות

מינוי מפתיע בבנק הפועלים : יעקב אורבך, עד עתה מספר שתיים בחטיבה העסקית, לא יפרוש מהבנק אלא ימונה לתפקיד מבקר הפנים של בנק הפועלים במקום אורית לרר. בנק הפועלים סירב להתייחס. מנכ"ל בנק הפועלים הוא ציון קינן.

אורבך, מנהל האגף העסקי בחטיבה העסקית, הודיע לפני שבועיים על פרישתו מהבנק אחרי 29 שנות עבודה, זאת לאחר שהתמודד ולא זכה בתפקיד ראש החטיבה העסקית, אליו התמנה שמעון גל ממזרחי טפחות. עם זאת אורבך שוכנע להישאר ולהתמודד על תפקיד מבקר הפנים. מולו התמודדו אודי יניב וד"ר רון וקסלר. מינויו של אורבך נמצא כעת בבחינה בבנק ישראל וכפוף לאישור הפיקוח על הבנקים ולשכת המבקרים הפנימיים. אורבך היה בשנתיים האחרונות סגנו של קינן כשהאחרון היה בתפקיד ראש החטיבה העסקית.

לרר לחצה לקבל תפקיד ביצועי

לרר, שמסיימת שבע שנים בתפקיד המבקר, לחצה מאוד כדי לקבל תפקיד ביצועי והיתה מעוניינת מאוד בתפקיד ראש החטיבה הבינלאומית שמטפלת גם בבנקאות הפרטית. התפקיד התפנה לאחר שראש החטיבה הבינלאומית, אלברטו גרפונקל, הודיע כי יפרוש מתפקידו ומהבנק בסוף השנה. גרפונקל נמצא בתפקיד מאז קיץ 2006 ועובד בבנק 32 שנים, מהן 16 שנים בחטיבה הבינלאומית. בין השנים 2001-2006 שימש גרפונקל כמנכ"ל בנק הפועלים שווייץ. בראשותו של גרפונקל, צמח היקף הנכסים של הפועלים שווייץ מ-2 מיליארד דולר ל-10 מיליארד דולר, והבנק הפך לבנק הישראלי המוביל בשווייץ.

וקסלר (39), כיום מנהל מחוז דרום בחטיבה הקמעונאית, לשעבר ראש אגף E-Banking ופיתוח עסקי שלא זכה בתפקיד נחשב למנהל צעיר ומוערך ולאחד ממקורביו של קינן. ההערכות הן כי וקסלר יקודם להנהלה בסבב המינויים הבא.