אקזיט השנה: שאול שני יקבל 1.2 מיליארד דולר ממכירת GVT

ענקית הטלקום הספרדית טלפוניקה שיפרה את הצעתה לרכישת GVT, חברת התקשורת הברזילאית שבשליטת שני, שמקנה לחברה שווי של 4 מיליארד דולר

מאבק השליטה על חברת התקשורת הברזילאית GVT מתחמם. כזכור, לפני כחודש הביעה Telesp, חטיבת הפעילות הברזילאית של ענקית התקשורת הספרדית טלפוניקה, את רצונה לרכוש את GVT, שבשליטת איש העסקים הישראלי שאול שני, לפי מחיר של 48 ריאל ושווי חברה של 3.7 מיליארד דולר. הצעת טלפוניקה באה בעקבות הצעת קודמת שקיבלה GVT מענק המדיה הצרפתי ויוונדי, שנקבה בשווי חברה של 2.9 מיליארד דולר "בלבד".

אתמול (ד') בערב, וכפי שקורה לא פעם במגעים בין רוכשת לנרכשת, הביעה טלפוניקה את נכונותה שלא לוותר על חברת התקשורת הברזילאית ופרסמה הצעת רכש משופרת שצפויה להפוך את שני לאחד המיליארדרים הישראליים הגדולים בעולם, וגם לאחד מאנשי העסקים הישראליים הנזילים ביותר.

מהודעה שפרסמה אתמול GVT עולה כי Telesp שיפרה את הצעתה, וזו נוקבת כעת במחיר של 50.5 ריאל למניה המשקף לחברת GVT שווי של 2.7 מיליארד אירו (4 מיליארד דולר). מדובר במחיר הגבוה בשיעור של 5.2% מהמחיר הראשון בו נקבה Telesp (48 ריאל) ובשיעור של 20.2% מהמחיר בו נקבה ויוונדי. (42 ריאל).

המניה מזנקת

באופן די לא מפתיע, המרדף של ויוונדי ושל טלפוניקה עושה רק טוב למניית GVT ומתחילת השנה השלימה האחרונה עלייה של 106% ונכון לסגירת המסחר אתמול המניה נסחרת לפי מחיר של 51.65 ריאל - מחיר שיא מרגע הנפקת החברה בפברואר 2007. GVT, נזכיר, הונפקה אז לפי מחיר של 18 ריאל למניה, כך שההצעה המשודרגת של טלפוניקה משקפת לחברה שווי הגבוה כמעט פי שלושה מהשווי לפיו הונפקה.

"מדובר במהלך שנועד לסכל הצעה טובה יותר מהצד של ויוונדי", אומר לסוכנות הידיעות "בלומברג" מנהל השקעות ספרדי בחברת השקעות שמנהלת נכסים בשווי של 12 מיליארד דולר, ושמחזיק בתיקיו הן מניות של ויוונדי והן מניות של טלפוניקה. "בעלי המניות של ויוונדי עלולים להתאכזב אם החברה תחליט להמשיך ולנסות לרכוש את GVT לפי מחירים כאלו", הוא מוסיף.

כך או אחרת, ההצעה המעודכנת של טלפוניקה, שנחשבת לחברת התקשורת השלישית בגודלה בעולם, נועדה גם לסקל הצעות של רוכשות פוטנציאליות אחרות מלבד ויוונדי.

GVT, המעניקה שירותי תקשורת שונים בברזיל, נחשבת לאחת מחברות התקשורת הצומחות המצליחות בשווקים המתעוררים, ועבור טלפוניקה ברזיל מהווה את השוק השני בגודלו בעולם (אחרי ספרד) ומכאן הרצון העז של הענקית הספרדית לשים ידיה על GVT.

מלבד בעלי המניות מקרב הציבור, המרוויח הגדול ממכירת GVT לטלפוניקה (אם זו אכן תצא לפועל) הוא שאול שני, יו"ר GVT, שגרעין השליטה שבשליטתו מחזיק בשיעור של 30% מההון של GVT, ולכן אם תירכש האחרונה לפי המחיר המעודכן, יקבל שני לידיו סכום עתק של 1.2 מיליארד דולר ויהיה חתום על אחת מהצפות הערך הבולטות של העשור האחרון.