הדולר נחלש ב-0.55% ושערו היציג נקבע ב-3.771 שקלים

האירו היציג נחלש ב-0.2% ל-5.6162 שקלים ■ הדולר והאירו התחזקו בסיכום שבועי ■ פישר: "אנחנו מתחילים לצאת מהמשבר; בנק ישראל לא הפסיד כסף מרכישות הדולרים" ■ היום יפורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב

במסחר המקומי במט"ח השקל נסחר היום (ו') בהתחזקות מול שני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. המטבע האמריקני נחלש ב-0.554% מול השקל ושערו היציג נקבע ב-3.771 שקלים. האירו היציג נחלש ב-0.238% ל-5.6162 שקלים. בסיכום שבועי הדולר התחזק בשיעור של 0.66%, והאירו טיפס ב-1.2%.

גם במסחר העולמי במט"ח הדולר נסחר בהיחלשות. האירו מתחזק מולו ב-0.13% ונסחר תמורת 1.4897 דולר לאירו, הליש"ט מתחזקת ב-0.2% ל-1.6601 דולר.

סוחרי המט"ח בארץ ובעולם ממתינים לפרסום נתוני התעסוקה החשובים בארה"ב לחודש אוקטובר, שיפורסמו ב-15:30 שעון ישראל. הנתונים צפויים להצביע על עלייה בשיעור האבטלה לצד ירידה במספר המשרות שהתאדו במשק. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים, שיעור האבטלה ככל הנראה עלה ל-9.9% באוקטובר מ-9.8% בספטמבר, אולם משוק העבודה נגרעו ככל הנראה 175 אלף משרות באוקטובר, לאחר גריעה של 263 אלף משרות בספטמבר.

כמו כן, בשוק ממתינים למכירת שקלים מאסיבית כתוצאה מעסקאות הרכישה של פרטנר ובזק, בהיקפים של 5.3 ו-6.5 מיליארד שקל בהתאמה. בעסקאות אלו רכשו אילן בן דב ושאול אלוביץ' את השליטה בפרטנר ובבזק מידי בעלי שליטה זרים ומכיוון שהתשלום יבוצע בדולרים, עליהם למכור שקלים ולקנות דולרים לצורך התשלום.

פישר: אנו מתחילים לצאת מהמשבר - המצב אצלנו טוב יותר ביחס לעולם

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, נאם אתמול בכנס המועדון העסקי בחיפה, ואמר כי "התחושה היא שכרגע אנו מתחילים לצאת מהמשבר הזה - אנחנו והעולם. המצב אצלנו טוב יותר ביחס למצב בעולם, אולם עדיין יש הסתייגות הנובעת מאי ודאות מסוימת לגבי העתיד".

פישר נשאל לגבי רכישות המט"ח שביצע בנק ישראל, ואמר כי "אנו מחלקים את הרזרבות שלנו בין מטבעות שונים לא רק דולרים, ואנו מנהלים את היתרות באופן מאוד שמרני. מנהלי היתרות בבנק ישראל הם מקצוענים מהשורה הראשונה ולמעשה במשבר האחרון לא הפסדנו כסף". לשאלה האם בניק ישראל יחזיק ריבית נמוכה בהתאם לבנקים מרכזיים בעולם, אמר פישר כי "אנו נפעל בהתאם להתפתחויות המתאימות למשק הישראלי. בגלל השינויים התכופים יחסית במשק, המציאות כבר שונה מזו שהיתה ביום שבו שלחנו את הרמזים לגבי ההמשך, ולכן קשה לצאת בהצהרות".

[לאתר המט"ח]