לאומי: "הירידות הן זמניות - נצלו זאת והגדילו החשיפה למניות"

"המגמה ארוכת הטווח הינה מגמת שיפור בתוצאות החברות מה שצפוי להמשיך ולתמוך במחירי המניות" ■ כלכלני הפועלים: לא צפוי תיקון משמעותי כלפי מטה - סימני ההתייצבות במצב הכלכלי תומכים בשוק המניות המקומי

בסקירתם השבועית למשק הישראלי, כלכלני בנק הפועלים מציינים כי שוקי המניות בישראל ובעולם סבלו בשבועיים האחרונים מירידות שערים ומעלייה ברמת התנודתיות. בבנק סבורים כי ירידות אלו זמניות, וכי ניתן לנצלן לשם הגדלת החשיפה המנייתית בתיקים. זאת בעיקר בשל ההערכה, כי המגמה ארוכת הטווח הינה מגמת שיפור בתוצאות החברות מה שצפוי להמשיך ולתמוך במחירי המניות.

הצפי לשיפור בתוצאות הרבעוניות של החברות בישראל כבר השפיע להערכת הכלכלנים על מחירי המניות, ודו"חות חיוביים נוספים עשויים לתרום לעליות נוספות בערכן, כלשונם. גם נתוני המאקרו ממשיכים להציג שיפור בישראל ובעולם ולפיכך ממליצים בבנק להמשיך ולהחזיק בפוזיציה מנייתית ארוכת טווח, תוך דגש על התאמת מידת החשיפה לרמת הסיכון.

לגבי המסחר במט"ח, בפועלים מעריכים כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. בבנק ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור מטבעי -בעקבות הירידה באטרקטיביות של המטבע האמריקני כמטבע מקלט.

בלאומי עדיין מעריכים: לא צפוי תיקון משמעותי כלפי מטה

בבנק לאומי חוזרים ומעריכים, כי הסימנים המעידים על התייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים מגדילים את התיאבון של המשקיעים לסיכון ותומכים בשוק המניות המקומי - בשל כך לא צפוי תיקון משמעותי כלפי מטה. עם זאת, הם שוב מזכירים, כי רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית, ועל כן נראה כי גם אם יימשכו בו עליות השערים, קצבן צפוי להיות מדוד. כך או כך, רמת התנודתיות צפויה להיוותר גבוהה, בציפייה לסימנים נוספים להתאוששות בתוצאות החברות בארץ ובחו"ל.

לגבי שוק המט"ח, הם מעריכים כי בטווח הקצר, היחלשות מגמת הגידול בתיאבון לסיכון בעולם תספק תמיכה למטבע האמריקני. בהמשך, הם מעריכים כי התעצמות מחודשת של התיאבון לסיכון, בשילוב עם המשך העלייה של הגירעון האמריקני, יחזרו ויפגעו בעוצמתו של הדולר.