וואלה ואתר Mako במגעים לשיתוף-פעולה לטווח ארוך

במסגרת המגעים נבחנות שתי אופציות עיקריות: שיתוף-פעולה בתכנים כתובים ובתכני וידיאו בין Mako לוואלה, בדומה למודל של ynet ורשת - או רכישת אחזקות "הארץ" בוואלה ע"י קשת

פורטל וואלה ו-Mako, האתר של זכיינית ערוץ 2 קשת, מנהלים מגעים ליצירת מודל לשיתוף-פעולה ארוך-טווח.

על-פי גורמים המקורבים לקשת, נשקלות שתי אופציות עיקריות: הראשונה מתבססת על שיתוף-פעולה תוכני, שבמסגרתו וואלה תספק ל-Mako תכנים טקסטואליים ואילו קשת תספק לוואלה תכני וידיאו טלוויזיוניים; והשנייה מתבססת על רכישת אחזקות בפורטל וואלה.

נזכיר כי בפברואר הודיעה קבוצת "הארץ" כי היא מעוניינת למכור את אחזקותיה בוואלה , העומדים על 32.6% מהחברה. מספר קבוצות הביעו עניין ברכישת האחזקות - בהן טייגר הולדינס, שרכשה את השליטה באתר יד2 - אך המגעים לא הבשילו.

המגעים בין וואלה ו-Mako נמשכים כבר מספר חודשים, במסגרתם השיקו השניים פיילוט ניסיוני, כאשר תכני הווידיאו של הסדרה הטלוויזיונית "פולישוק" ניתנו לצפייה גם בוואלה. אולם, גורמים בשוק טוענים כי שיעורי הצפייה היו נמוכים, וכי שני הצדדים לא היו מרוצים מהתוצאות.

עם זאת, וואלה מחפשת כבר זמן מה אחר שיתופי-פעולה נוספים בתחום הווידיאו הטלוויזיוני, מלבד שיתוף-הפעולה שהיא מתחזקת עם yes, ואילו בקשת החלו להפנים כי מודל "הגן הסגור" סביב התכנים שבבעלותם לא יצליח להחזיר בקרוב את ההשקעה האדירה שלהם ב-Mako.

מודל שיתוף-הפעולה בין ynet ורשת, במסגרתו הוקם מיזם וידיאו משותף ונפרד הכולל גם את תכני חדשות ערוץ 2 וגם את תכני רשת, הוא אפשרות אחת, אם כי יש להניח כי קשת לא תסתפק בתשלום עבור התכנים כפי שבחרה לעשות רשת. בכל מקרה, התכנים של דסק חדשות 2 לא יקבלו נוכחות בפורטל וואלה עצמו, שכן הם אינם בבעלות קשת.

על-פי סקר TIM לחודש ספטמבר, וואלה מדורג במקום השני עם שיעור חשיפה שבועי של 67.3%, בהשוואה ל-ynet, המדורג במקום השלישי עם שיעור חשיפה של 63.5%. אתר Mako נמצא במקום השביעי עם שיעור חשיפה שבועי של 28.2%, ואילו רשת מדורגת במקום ה-19 עם שיעור חשיפה שבועי של 11.8%.

בקשת סירבו להגיב. מוואלה לא נמסרה תגובה.