ועידת התיירות: פלח השוק העיקרי - תיירי דת, היסטוריה ותרבות

בין המסקנות: הקמת גוף שיווקי חדש המשותף למשרד התיירות ולסקטור הפרטי ■ התאמת דירוג המלונות בישראל לדירוג בינלאומי ■ בנוסף הומלץ לפעול להקמת משטרת תיירות, ומועצה לאומית לחינוך והכשרה בתיירות

בתום שני ימי דיונים בהם לקחו חלק גורמים משוק התיירות לצד גורמים עסקיים שונים נחתמה ביום שישי בצהריים ועידת התיירות השנתית, אותה יזם שר התיירות סטס מיסז'ניקוב.

הוועידה שכללה צוותי דיון בנושאים הקשורים לתיירות דנה בין היתר בחסמים העומדים בפני תיירנים ובדרכים להגברת מספר התיירים המגיעים לישראל בין היתר היתר באמצעות שווק, כשהמטרה שהוגדרה ע"י מיסז'ניקוב היא העלאת מספר התיירים הנכנסים לישראל.

בין המסקנות שנרשמו בתום הדיונים היו: הקמת גוף שיווקי חדש המשותף למשרד התיירות ולסקטור הפרטי; התאמת דירוג המלונות בישראל לדירוג בינלאומי, באמצעות חברת דירוג ובעזרה במימון של משרד התיירות, על בסיס עקרונות הגנת הצרכן; קידום חקיקה לנושא ביטוח סיכונים וערבות מדינה ליזמים מפני משברים גיאופוליטיים; קידום שוויון באמצעים עדכניים באינטרנט לקהלים צעירים באינטרנט. בנוסף הומלץ לפעול להקמת משטרת תיירות, ומועצה לאומית לחינוך והכשרה בתיירות. מיסז'ניקוב הבטיח להביא את ההמלצות שהתקבלו בכנס בהקדם בפני הממשלה.

בפאנל בנושא שווק שנערך בראשותו של איש העסקים רמי שביט הוחלט להמליץ על הקמת ישות שיווקית חדשה משותפת למשרד התיירות ולסקטור העסקי, שתפעל להשגת יציבות במדיניות שווק ישראל בעולם. החלטה זו נבעה לאור טענות שהועלו בכנס ולפיהם תחלופת השרים התכופה במשרד אינה מאפשרת המשכיות, או במילים אחרות, כל שר מגיע ומחליט להציב אג'נדה חדשה לשווק ישראל, וכך יורדים לטמיון סכומי כסף גדולים שהושקעו קודם לכן.

במסגרת המלצה זו אמור משרד התיירות להתחייב להשיג רציפות בשיווק בחו"ל לטווח של שלוש שנים לפחות, כשפלח השוק העיקרי יהיה תיירי דת, היסטוריה ותרבות. המשרד אף יממן שקל בתמורה לכל שקל שתתרום למאמץ זה תעשיית התיירות, התאחדות המלונות ברכה על הצעד. לדברי נשיא התאחדות המלונות אלי גונן המצב האופטימלי יהיה כשגוף כזה יהיה חיצוני למשרד ועצמאי לחלוטין אולם גם במידה ויוקם גוף "סמך" כפי שהומלץ בועידה יהווה הדבר צעד ראשון קדימה אחרי שנים של קיפאון.