הסרייה A תקבל 860 מיליון אירו בעונה עבור זכויות השידור

הליגה האיטלקית השלימה את מכירת זכויות השידור לחו"ל עבור 90 מיליון אירו לעונה, שמצטרפים להסכם המקומי בסך 769 מיליון ■ מדובר בחוזה השני בגודלו מבין ליגות הכדורגל בעולם, אחרי זה של הפרמיירליג

מינהלת ליגת הכדורגל האיטלקית השלימה את מכירת זכויות השידור שלה לעונות 2010/11 ו-2011/12. אחרי שהסרייה A מכרה את הזכויות באיטליה עבור 1.538 מיליארד אירו, הודיעה המינהלת כי זכויות השידור בחו"ל לעונות אלו נמכרו בעבור 181.5 מיליון אירו לסוכנות MP & Silva, שכעת תשווק אותן ברחבי העולם. בנוסף, מכרה מינהלת הליגה את הזכויות של תוכנית סיכום המחזור ושל זכויות הרדיו עבור 58.5 מיליון אירו לשתי העונות הבאות.

המשמעות של הדברים היא שזכויות השידור של הליגה האיטלקית, שלראשונה נמכרו כקולקטיב, יהיו שוות כ-860 מיליון אירו עבור כל אחת משתי העונות הבאות. מי שצפוי להיפגע מכך הן בעיקר הקבוצות הגדולות, שיאלצו להתחלק בזכויות השידור אותן התרגלו למכור באופן פרטי.

מדובר בסכום שיבטיח לסרייה A את הסכום השני בגודלו מבין ליגות הכדורגל בעולם עבור זכויות שידור, אחרי אלו של הפרמיירליג (השוות כמיליארד אירו בעונה) ולפני אלו של הליגה הצרפתית (668 מיליון) ושל הבונדסליגה (כ-412 מיליון אירו בעונה). זכויות השידור של הליגה הספרדית ימשיכו להימכר בשנים הקרובות בנפרד על-ידי הקבוצות.