דיווח: חיזבאללה נערך למלחמה עם ישראל בשנה הקרובה

"הישראלים יתקפו בסתיו או באביב" - כך משער בכיר בארגון חיזבאללה בשיחה עם עיתון ה"גרדיאן" הבריטי ■ בארגון השיעי מעריכים כי צה"ל יתקוף את לבנון כצעד מקדים לפני תקיפה באירן

ארגון חיזבאללה נערך למלחמה קרובה עם צה"ל, זאת לקראת פעולה צבאית אפשרית של ישראל נגד מתקני הגרעין באירן - כך מדווח עיתון ה"גרדיאן" הבריטי.

על פי הדיווח, הארגון השיעי מתגבר בימים אלה את מוצביו מצפון לנהר הליטני. חיזבאללה נוקט באסטרטגיה שונה לחלוטין מאשר במלחמת לבנון ה-2, בשל כניסת אלפי חיילי יוניפי"ל וצבא לבנון לדרום המדינה. על אף הכחשות הארגון כי משלוח הנשק על הספינה "פרנקופ" שנתפסה בשבוע שעבר יועד אליה, בארגון לא מנסים להסתיר את ההתחמשות האינטנסיבית בה הם עסוקים.

"יש לנו יותר טילים מאשר ב-2006"

הגבול עם לבנון. בדרך להסלמה?

"כן, אנחנו מתחמשים מחדש", אמר בכיר בחיזבאללה לעיתון. "יש לנו הרבה יותר טילים מאשר היה לנו בשנת 2006". המפקד הוסיף כי ארגונו נאלץ לפוצץ או לנטוש הרבה מאוד מהבונקרים ועמדות בדרום, אך הוסיף כי "יש לנו עוד הרבה יכולות גם שם". לגבי עיתוי העימות הבא עם ישראל הוסיף הבכיר: "אנו מצפים כי הישראלים יגיעו בקרוב. עם לא בחורף הזה, אז באביב, כאשר האדמה לא תהיה רכה מדי עבור הטנקים".

"ברור כי חיזבאללה לא שולט יותר על הגבול בגלל נוכחות כוחות יוניפי"ל", הסביר לעיתון המומחה הצבאי האמריקני אנדרו אקסום. "הם מנסים לחזק את מעמדם בכפרים לקראת הסיבוב הבא של הלחימה ומעבירים עמדות לצפון, הרחק מאחיזת הכוחות הבינלאומיים".

תרחישי חיזבאללה נשענים גם על הערכותיהם של גורמי מודיעין בישראל ובארצות הברית הגורסים כי כל מתקפה נגד אירן תביא בהכרח לתגובה צבאית מבנות בריתה באזור. מכיוון שכך, אומרים גורמי מודיעין לגרדיאן, כל פעולה נגד אירן תדרוש צעד צבאי מקדים נגד חיזבאללה.