נובל אנרג'י: מחיר הגז לחברת החשמל יתייקר ביותר מ-40%

מדובר בפעם הראשונה בה אחת מהשותפות בים תטיס מתייחסת למחירי הגז בהסכם החדש שנחתם עם חברת החשמל

חוזה הגז החדש שנחתם ביולי האחרון בין שותפות ים תטיס, שבשליטת קבוצת דלק , לחברת החשמל צפוי להעלות ביותר מ-40% את מחיר אספקת הגז הממוצע לחברת החשמל. כך חשפה חברת נובל אנרג'י, שותפתה (47%) של קבוצת דלק בים תטיס, בדו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2009. מדובר בפעם הראשונה בה אחת מהשותפות בים תטיס מתייחסת למחירי הגז בהסכם החדש שנחתם עם חברת החשמל.

חברת החשמל סיכמה ביולי האחרון עם ים תטיס על חוזה חדש לרכישת גז טבעי בחמש השנים הקרובות, בהיקף כספי כולל של מיליארד דולר. מדובר בהסכם לרכישת מיליארד מ"ק (BCM) גז טבעי לשנה, למשך 5 שנים. ים תטיס גברה במכרז על הצעתה של הספקית המצרית EMG, שבה שותף יוסי מימן.

נובל ציינה בדו"חותיה כי "החוזה החדש שנחתם מול הלקוח המרכזי בישראל, חברת החשמל, למכירת יתרת כמויות הגז בשדה "מרי-B" צפוי להיות במחיר הגבוה משמעותית מהחוזה הקודם".

מהדו"חות של נובל אנרג'י עולה עוד כי חברת החשמל הסכימה שכל מכירות הגז שיסופק משדה מרי יתחלקו לפי חלקם היחסי בין החוזה הישן לבין החוזה החדש, וזאת ללא קשר לכמויות הגז שיימכרו. מכך ניתן להסיק שמחיר האספקה החדש לחברת החשמל - 4 דולר ליחידת גז הוא למעשה ממוצע בין המחיר הישן למחיר החדש הגבוה מ-5 דולר ליחידת גז.

הדוחות של נובל מאשררים למעשה כי המחיר החדש עליו סיכמה ים תטיס עם חברת החשמל הוא ברמה דומה למחירי האספקה החדשים ממצרים של EMG שצפויים להתייקר ב-40%-50% במסגרת פתיחת הסכם הגז בין הצדדים.