שמואל סלבין הצליח חלקית: סלע קפיטל גייסה 80 מיליון שקל

קרן ה"ריט" תכננה לגייס 130 מיליון שקל אולם הגיוס מהמשקיעים המוסדיים נתקל בקשיים ■ סלע קפיטל הונפקה ב-2008 לאחר שגייסה 131 מיליון שקל וכיום היא מחזיקה בשישה נכסים בשווי של 310 מיליון שקל

קרן ה"ריט" סלע קפיטל גייסה בסוף השבוע כ-33 מיליון שקל בשלב הציבורי בהנפקת מניות שביצעה באמצעות פועלים אי.בי.אי. בכך השלימה הקרן גיוס כולל של כ-80 מיליון שקל. מדובר בהצלחה חלקית בלבד מאחר שהקרן תכננה לגייס כ-130 מיליון שקל, אולם השלב המוסדי של הגיוס נתקל בקשיים.

למרות זאת, מדובר בסכום משמעותי לקרן שהוקמה ב-2007 על ידי שמואל סלבין (לשעבר מנכ"ל משרד האוצר), אלי בן חמו ואיציק סלע, וששווי השוק שלה מסתכם כיום בכ-72 מיליון שקל.

"אפשר לגייס מהציבור במאסה"

סלע קפיטל הונפקה ב-2008 לאחר שגייסה 131 מיליון שקל, וכיום היא מחזיקה בשישה נכסים בשווי של 310 מיליון שקל, ביניהם בנייני חברת yes בכפר סבא, המרכז הישראלי לריהוט בראשל"צ ו"מרכז תיא" ברעננה. טרם ההנפקה בבורסה גייסה סלע קפיטל כ-100 מיליון שקל מגופים מוסדיים, ובין המחזיקים בה ניתן למנות את מגדל, דש אייפקס, אי.בי.אי., אקסלנס נשואה והלמן אלדובי.

כעת, לאחר הגיוס הנוכחי, בוחנת סלע רכישת נכסים נוספים בהיקפים משמעותיים של מאות מיליוני שקלים (בתור קרן ריט מחויבת סלע לרמת מינוף מקסימאלית של 60%).

מנכ"ל חברת הניהול, אלי בן חמו, שכיהן בעבר כמנכ"ל קרן הפנסיה מבטחים החדשה, אמר כי "כשהתברר שהציבור נכנס איתנו, זה נותן הרגשה טובה. לא ראינו נתונים כאלה בשנתיים האחרונות מהחלק הציבורי, עם יחס של כמעט 40% לעומת המוסדיים. זה לא אומר שלא נמשיך עם המוסדיים, הם תמיד יהיו הבסיס, אבל אנחנו חושבים שאפשר לגייס מהציבור במאסה גדולה, גם מעל 50%".

בעוד בשלב הגיוס מהציבור נרשמו ביקושים גבוהים, בשלב הגיוס המוסדי נתקלה סלע קפיטל בקשיים וגייסה 45 מיליון שקל - כמחצית מסכום הגיוס המקורי. בשוק ההון מייחסים את הקשיים בשלב המוסדי לירידות השערים החדות שנרשמו בבורסה ביום הגיוס ובימים שקדמו לו. בן חמו מוסיף ואומר כי "לא הלכנו בגדול על המוסדיים כי חלקם אמרו שמאחר והמניה לא כל כך סחירה, המחיר לא מתאים".

את המחצית הראשונה של השנה סיימה סלע עם עלייה של 9.5% בהכנסות ל-10.3 מיליון שקל, ולאחר שצמצמה הוצאות מימון הכפילה את הרווחיות שלה ל-2.1 מיליון שקל.