און טראק מרפדת את קופת המזומנים: מוכרת נכסים תמורת 13 מיליון דולר

לא פעם קורה שחברה מוכרת חלקים מפעילותה תמורת סכום שאינו פרופורציונלי לשווייה, וכך גורמת לשוק ההון "לתקן" את שווייה בהתאם לשווי המכירה. לחברת און טראק, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי צנוע של 26 מיליון דולר, זה קרה ביום שישי.

החברה, המפתחת כרטיסים חכמים המופעלים ללא מגע, ומיועדים לתשלום, דרכונים ותעודות זהות חכמות, חתמה על הסכם למכירת נכסי החברה הבת MCT והקניין הרוחני של חלק אחר מפעילותה, תמורת 8.5 מיליון אירו (12.5 מיליון דולר) לחברה ההולנדית SmartRac. בנוסף, חתמו השתיים על הסכם לפיו תהפוך האחרונה לספק הבלעדי של און טראק עבור שני פתרונות שלה. SmartRac, שנסחרת בשוק ההון הגרמני לפי שווי של 290 מיליון דולר, היא ספקית מובילה של רכיבי RFID (זיהוי דרך גלי רדיו) לייצור דרכונים וכרטיסי אשראי.

"אנו רוצים להתמקד בפתרונות שמניבים שולי רווח גבוהים והכנסות חוזרות. מכירת הנכסים הללו תשפר את תזרים המזומנים, ותוריד באופן משמעותי את רמת ההוצאות התפעוליות של החברה", מסביר עודד בשן, מנכ"ל און טראק. בתגובה ביום שישי רשמה המניה עלייה של 17%, אך מתחילת השנה ירדה בכ-19%.

את תמורת המכירה תקבל און טראק בשני חלקים. עד סוף שהנה יועברו לחברה 5 מיליון אירו, ואילו היתרה תועבר בשמונה תשלומים רבעוניים שווים החל מהרבעון הראשון של 2010.

און טראק סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 7.6 מיליון דולר, ובשורה התחתונה הפסידה 5 מיליון דולר לעומת 5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בקופתה נחים מזומנים בשווי של 21.9 מיליון דולר (טרם העסקה הנוכחית), כך ששוק ההון עדיין אינו מקנה לפעילותה שווי משמעותי. *