עוד אחד לרשימה: אסים השקעות הגיעה להסדר חוב

הדרישה לפירעון מידי של מחזיקי אגרות החוב תוסר לחלוטין והקפאת פעילות החברה מבוטלת ■ לצורך מימון פעילותה של אסים נדל"ן, החברה האם אסים השקעות, תלווה לחברה הבת אסים נדל"ן 2 מיליון שקל

עוד הסדר לרשימה: הערב (א') הודיעה אסים השקעות , שנרכשה זה מכבר על ידי צבי איציק וניב אהרוני, כי הגיעה להסדר חוב מול אורורה פידלטי חברה לנאמנות, המייצגת את מחזיקי אג"ח א' שלה. ההסדר אמור, על פי הדיווח לבורסה, להיות מוגש מחר לאישור בית המשפט.

הסדר המאפשר את המשך פעילותה של החברה הבת, אסים נדל"ן.

עיקרי ההסדר

* הדרישה לפירעון מידי של מחזיקי אגרות החוב תוסר לחלוטין והקפאת פעילות החברה מבוטלת.

* המסחר בבורסה של אגרות החוב יוסדר.

* בידי אסים השקעות יישארו 6.5 מיליון אג"ח.

* מינוי דירקטוריון משותף לחברה הבת אסים נדל"ן המורכב מנציגות שווה של שני הצדדים, 2 נציגים לכל צד ונציג חמישי שהוסכם על שני הצדדים.

* אסים השקעות תמנה מנכ"ל לאסים נדל"ן, שיפעל להשבחת נכסי החברה ולמכירתם.

* לאורך תקופה של 3 שנים מיום ההסדר נכסי החברה לא ימכרו בפחות מ-70% מערכם.

* ההכנסות שיתקבלו מפעילותה של אסים נדל"ן יועברו תחילה למחזיקי האג"ח. יתרת ההכנסות לאחר תשלום זה תועבר לידי חברת אסים השקעות.

* לצורך מימון פעילותה של אסים נדל"ן, החברה האם אסים השקעות, תלווה לחברה הבת אסים נדל"ן 2 מיליון שקל.

בבסיס ההבנות בין הצדדים נקבע כי לוח התשלומים של האג"חים יותאם להכנסות החברה ממכירת נכסים. זאת ועוד, סוכם כי מחזיקי האג"ח לא יבואו בדרישה לתשלומים נוספים מעבר לסכומים המתקבלים ממימוש הנכסים. כמו כן, הוסכם כי ההסדר יימצא תחת ליווי של בית המשפט.

איציק ואהרוני מסרו בהודעה כי "הסדר זה הוא פועל יוצא של החלטתנו עוד מהיום הראשון שרכשנו את השליטה בחברה, להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח במטרה להשביח את נכסי החברה ולממש את הפוטנציאל הגלום בה. מדובר בהסדר טוב לשני הצדדים ובכוונתנו להמשיך בפעילות העסקית של אסים השקעות ולהשלים את התוכנית העסקית המעודכנת לפעילות החברה".

חשיפת "גלובס" משבוע שעבר - גוף בשוק מנסה לקנות אג"ח לא סחירות של אסים

נזכיר, כי ההודעה מהערב מצטרפת לחשיפה ב"גלובס" משבוע שעבר, במסגרתה נודע כי איגרות החוב של אסים הפכו לסחורה מבוקשת בשוק, וכי ישנו גוף המנסה לרכוש את איגרות החוב שלא נסחרות מזה כחודשיים, מאז החלטת המחזיקים להעמידו לפירעון מיידי.

אותו גורם פנה לאחרונה למספר בתי השקעות שמחזיקים באג"ח של אסים, בהם הראל-פיא, מגדל שוקי הון ובתי השקעות נוספים, וביקש לרכוש מהם את האג"ח הלא-סחירות, תוך שהוא מציע פרמיה לעומת המחיר בו נפסק המסחר באג"ח, 47 אגורות.