נתניהו יפגש עם אובמה לפנות בוקר בבית הלבן

היום ינאם ראש הממשלה במליאת העצרת הכללית של הפדרציות היהודיות בארה"ב וייפגש עם מחוקקים ■ מורת רוח בקרב ידידי ישראל בארה"ב מהדרך שבה טיפל הבית הלבן בהזמנת נתניהו

הבית הלבן הסכים לשריין לראש הממשלה, בנימין נתניהו, פגישה עם הנשיא ברק אובמה הערב ב-19:00 (2:00 לפנות בוקר, יום ג', לפי שעון ישראל), אך הודיע כי לא תיערך מסיבת עיתונאים משותפת כתום הפגישה. קיום הפגישה אושרה סופית זמן קצר לפני שמטוסו של רה"מ נחת בבסיס אנדרוז, ליד וושינגטון, לאחר כמה שבועות של אי ודאות האם אובמה בכלל יסכים לקבל את נתניהו בבית הלבן.

ההשהיה באישור הפגישה משקפת מורת רוח של הממשל מקצב ההתקדמות במו"מ לשלום בין ישראל לפלסטינים ובמיוחד מסירובה של ממשלת ישראל להורות על הקפאה מוחלטת של הרחבת ההתנחלויות, למרות דרישה מפורשת של הנשיא. ישראל הודיעה שהיא תקבל על עצמה הקפאה חלקית.

למרות ששרת החוץ, הילארי קלינטון, תיארה את הצעד הישראלי כהתפתחות חסרת תקדים, במסיבת עיתונאים בירושלים בשבוע שעבר, דבריה לא שיקפו את עמדת הנשיא אובמה. קלינטון נאלצה לחזור בה מאוחר יותר בשיחות עם שרים ערביים.

הדרך שבה טיפל הממשל בהזמנה עוררה רוגז בקרב ידידי ישראל בארה"ב. גורמים יהודיים רבים טוענים, שהעובדה שממשל אובמה הניח למנהיג של בעלת ברית ותיקה "להתנדנד ברוח" במשך שבועות מצביעה על זלזול בישראל ובמנהיגיה. "זו אינה דרך להתייחס לאחת מבעלות הברית החשובות של ארה"ב", אמר ל"גלובס" פעיל יהודי שמשתתף בעצרת הפדרציות בוושינגטון.

לפני הפגישה עם הנשיא ינאם נתניהו במליאת העצרת הכללית של הפדרציות היהודיות וייפגש עם מחוקקים על גבעת הקפיטול. מחר (ג') הוא יצא לפריס לשיחה עם הנשיא סרקוזי, בדרכו חזרה לישראל.