מנכ"ל גולדמן זאקס: "אם הייתי חותך ורידים אנשים היו מריעים"

לויד בלנקפיין: "אנחנו עוזרים לחברות לצמוח באמצעות גיוס הון. חברות בצמיחה יוצרות עושר, והעושר יוצר מקומות עבודה עבור אנשים שיוצרים צמיחה נוספת ועושר נוסף. אנחנו משרתים מטרה חברתית"

לויד בלנקפיין, מנכ"ל בנק גולדמן זאקס , שממקד את תשומת הלב התקשורתית בגלל הבונוסים השמנים שהוא מעניק לעובדיו, טוען שהבנקים משרתים מטרה חברתית ועושים "את עבודתו של אלוהים". בראיון ל"סאנדיי טיימס" הלונדוני, אמר בלנקפיין גם שהרווחים והבונוסים הגדולים של הבנקים הם סימן להתאוששות הכלכלה העולמית.

"אנחנו עוזרים לחברות לצמוח באמצעות גיוס הון. חברות בצמיחה יוצרות עושר, והעושר יוצר מקומות עבודה עבור אנשים שיוצרים צמיחה נוספת ועושר נוסף. אנחנו משרתים מטרה חברתית", אמר בלנקפיין לעיתון. גולדמן זאקס, הבנק הגדול בוול סטריט, דיווח על רווח של 3 מיליארד דולר ברבעון השלישי, ובסוף השנה הוא עומד להעניק לעובדיו בונוסים בשווי כולל של 20 מיליארד דולר.

בלנקפיין אמר ל"סאנדיי טיימס" שהקריטריונים של הבנק למתן התגמולים עולים בקנה אחד עם ביצועים ארוכי טווח. "בנקים אחרים לא עשו כסף, ולמרות זאת הם שילמו בונוסים גדולים. חלק מהבנקים האלה כבר לא קיימים. אני שואל את עצמי: מדוע?". הוא הוסיף שהוא מבין את הזעם הציבורי על התנהלות הבנקים. "אני יודע שאם הייתי חותך את הורידים שלי אנשים היו מריעים בשמחה".