בלנקפיין: "קל יותר לנהל את גולדמן זאקס מאשר את היריבים"

בכך מגן בלנקפיין מפני המחוקקים וקובעי המדיניות, אשר מבקשים לפצל את הבנקים הגדולים ■ גולדמן מעסיק כ-31.7 אלף עובדים לעומת כ-281 אלף עובדים בבנק אוף אמריקה וכ-220 אלף עובדים בג'יי. פי. מורגן

לויד בלנקפיין, מנכ"ל גולדמן זאקס , הבנק החמישי הגודלו בארה"ב, אמר היום כי הבנק אותו הוא מנהל קל יותר לניהול מאשר יריביו הגדולים. בכך מגן בלנקפיין על גולדמן זאקס מפני המחוקקים וקובעי המדיניות, אשר מבקשים לפצל את הבנקים הגדולים.

"העסקים שלנו נורא מסובכים, אני לא מכחיש זאת, אבל הם הרבה הרבה יותר פשוטים מרוב המתחרים", אמר בלנקפיין בכנס בניו יורק במימון בנק אוף אמריקה.

הדברים נאמרו ברקע העובדה, כי פוליטיקאים ומחוקקים ברחבי ארה"ב מתווכחים ביניהם האם משבר האשראי הנוראי, שהוביל למיתון הקשה ביותר מאז שנות ה-30' של המאה הקודמת, גילה בעצם כי כמה מוסדות פיננסיים הפכו כה גדולים עד כי נפילה שלהם יכולה לסכן את הכלכלה האמריקנית כולה.

ממשל אובמה מבקש להגביר את יכולת ה'פדרל ריזרב' להציב סטנדרטים לכמויות הון ונזילות. כמה מחוקקים מרחיקים לכת עוד יותר ומבקשים לעגן בחקיקה הגבלות על גודלם של בנקים.

גולדמן זאקס מעסיק כ-31.7 אלף עובדים לעומת כ-281 אלף עובדים בבנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב, וכ-220 אלף עובדים בג'יי. פי. מורגן.