פרס: "גולדסטון הוא ללא חוש צדק - החקירה צריכה להיות נגדו"

פרס בפגישה עם נשיא ברזיל: "המדינות שהצביעו בעד דו"ח גולדסטון עשו טעות חמורה. החקירה צריכה להיות על האדם שעומד מאחורי הדו"ח" ■ פרס הביע אי שביעות רצון מהביקור הצפוי של נשיא איראן בברזיל

נשיא המדינה שמעון פרס תקף היום בחריפות את ריצ'רד גולדסטון העומד בראש דו"ח גולדסטון במהלך פגישה שקיים עם נשיא ברזיל לולה. "המדינות שהצביעו בעד דו"ח גולדסטון עשו טעות חמורה. החקירה בדו"ח גולדסטון צריכה להיות על האדם שעומד בראשה. זהו אדם ללא חוש צדק שבא בצורה חד צדדית כדי לפגוע בישראל", אמר פרס במהלך הפגישה.

בעוד כשבועיים אמור להגיע לברזיל נשיא איראן אחמדיניג'ד לביקור רשמי. פרס הביע בפני נשיא ברזיל את אי שביעות רצונו מביקור זה. "אני חייב לחרוג מכללי הפרוטוקול ולומר שבישראל לא רואים בעין יפה את הביקור", אמר פרס ללולה. "מדובר באדם שקורא להשמדת ישראל, מכחיש את השואה ומקים פצצה גרעינית למטרות הרג", הוסיף.

בתשובה ענה לו לולה כי ברזיל מדברת עם כולם, כולל סרבני שלום. "אם לא נעשה זאת, אנו למעשה הופכים אותם לכלבים הקשורים בשרשרת לעמוד, שתוך זמן קצר יהפכו לתוקפנים ואלימים. אנו לא רוצים לבודד את אירן, אלא לומר לה את האמת בפנים, בכוונתי לומר לאחמדיניג'ד שהוא חייב לשנות את דרכו", הוסיף לולה.

עוד אמר לולה לפרס כי הוא מעוניין שברזיל תיכנס כמתווך בתהליך השלום במזרח התיכון, לאור ניסיונה בתיווך בין העמים. פרס בירך על הכוונה, וסוכם כי לולה יגיע לביקור במזרח התיכון במהלך חודש מארס, כאשר הביקור יחל בישראל ויימשך בירדן, סוריה וברשות הפלסטינית.

במהלך המפגש עם נשיא ברזיל נחתמו גם שלושה הסכמים לשיתופי פעולה בין המדינות: הסכם הסגרה, הסכם לשיתוף פעולה בתחום התיירות והסכם לעבודה משותפות על פרויקטים בתחום הקולנוע. על ההסכמים חתם מטעם הצד הישראלי שר התיירות סטס מיסז'ניקוב.