בני שטיינמץ ירכוש מניות של חברה לכריית זהב ב-67.5 מיליון ד'

חברת BSG של שטיינמץ תרכוש 9% מחברת הכרייה הקנדית גבריאל, מפעילת מכרה זהב מהגדולים בעולם ■ לשטיינמץ אופציה להגדיל אחזקתו בחברה הקנדית ל-16%.

חברת BSG של בני שטיינמץ תרכוש 30 מיליון מניות, השקולות ל-9% מחברת הכרייה הקנדית גבריאל (סימול GBU בבורסת קנדה) תמורת 67.5 מיליון דולר. כך דיווחה היום החברה הקנדית. לשטיינמץ אופציה להגדיל אחזקתו בחברה הקנדית ל-16%.

גבריאל עוסקת בכריית זהב, במאצעות מכרה שבבעלותה "רוסיה מונטנה" שברומניה, אך נאלצה להתמודד עם מכשולים מרשויות איכות הסביבה באשר להשפעת הפעילות על קהילות מקומיות. המימון החדש מצידו של שטיינמץ יסייע לה בפרויקטי פיתוח ובהוצאות מימון נוספות. מכרה רוסיה מונטנה נחשב למכרה זהב מהגדולים בעולם, שמסוגל להפיק כ-510 אלף אונקיות זהב במונחים שנתיים.

המהלך של שטייניץ בא על רקע זינוק במחירי הזהב לשיאים חדשים. מחיר האונקיה טיפס היום במסחר בוול סטריט לשיא של 1,114 דולר, ויש שאומרים כי מחירו ימשיך לעלות.

עסקיו העיקריים של שטיינמץ מתמקדים בתחום היהלומים. ובאמצעות רכישת המניות של גבריאל, הוא נכנס גם לתחום כריית הזהב. עסקיו הם בכרייה, בסחר בינלאומי ביהלומים ובנוסף בבעלותו מכרות יהלומים בכמה אזורים בעולם. שטיינמץ הוא גם הבעלים (90%) של חברת סקורפיו - חברת אחזקות הפועלת בפיתוח וייזום נדל"ן למגורים, באמצעות חברות בשליטתה, וכן בהשקעות ארוכות טווח בנכסי נדל"ן המיועדים להשכרה ולמכירה.