אקזיט חלומי של 4.75 מיליארד שקל לשאול שני: ויוונדי רוכשת 37.9% מ-GVT לפי 18 מיליארד שקל

ויוונדי גברה במפתיע על טלפוניקה לאחר שהגישה היום הצעה ששיפרה את הצעתה הקודמת ב-33.3% - ושיפרה גם ב-10.9% את הצעת טלפוניקה ■ האקזיט של כל הזמנים - אלי ציפורי על הדרך הצנועה וכמעט נטולת יחסי הציבור של שאול שני למעלה

האקזיט של שאול שני: חברת ויוונדי הצרפתית רוכשת 37.9% ממניות קבוצת התקשורת הברזילאית GVT (סימול: GVTT3.SA בבורסה בסאו-פאולו) שבשליטת איש העסקים הישראלי. שאול שני מחזיק בגרעין השליטה בחברה עם 30% מהון מניותיה, ובידי ויוונדי אופציות לרכישת 19.6% נוספים, כך שתגיע לאחזקה של 57.5%. שווי העסקה הכולל הוא 18 מיליארד שקל - כך נודע ל"גלובס".

רק מוקדם יותר אנטל, רשות התקשורת הברזילאית, אישרה את שתי המתמודדות על רכישת GVT - ויוונדי וטלפוניקה הספרדית. המפעילה הברזילאית מהווה בין היתר, ספקית האינטרנט הרביעית בגודלה במדינה.

מניות החברה נסחרות לפי שווי-שוק כולל של 6.85 מיליארד ריאל ברזילאי (3.98 מיליארד דולר). שאול שני מחזיק ב-30% מ-GVT. על סמך הצעת הרכש המשופרת של טלפוניקה, צפוי שאול שני לקבל 1.26 מיליארד דולר (כ-4.75 מיליארד שקל) עבור חלקו.

עד הערב, הצעת טלפוניקה עמדה על 50.5 ריאל ברזילאי למניה, לעומת 42 ריאל בלבד של ויוונדי. ואולם, ויוונדי שיפרה היום את הצעתה לרמה של 56 ריאל - הגבוהה ב-10.9% מהצעתה של טלפוניקה (33.3% ביחס להצעתה הקודמת) - וזכתה בהתמחרות.

ויוונדי הגישה הצעת רכש לכלל מניות החברה, כך ש-GVT צפויה להפוך לחברה פרטית ולהימחק מהבורסה. המניה נסחרת הערב לפי 53.34 ריאל, וסיימה את המסחר הערב בעלייה של 0.64% לאחר מימוש קל במהלך המסחר.

ב-GVT ("תקשורת כפר גלובאלי", בשמה המלא) מחזיק שאול שני באמצעות קבוצת Swarth, שדרכה רכש בעבר את השליטה ב-ECI, אשר נמחקה מהמסחר בנאסד"ק.

GVT הוקמה ב-1999 במהלך הפרטת תעשיית התקשורת בברזיל והיא מנוהלת בידי עמוס גניש. שני, המשמש גם כיו"ר החברה, סייע למפעילת התקשורת לצמוח בקצב מהיר יותר ממתחרותיה באמצעות התמקדות בלקוחות ובעסקים המוכנים לשלם עבור מהירויות אינטרנט גבוהות יותר.

מאז נודעה הצעת הרכש של ויוונדי, אשר מתכוונת להשתמש ב-GVT כפלטפורמה לכניסה לפעילות בברזיל, קפצה מניית GVT בברזיל ב-46%, לא כולל יום שישי האחרון. השבוע הגיעה המניה לשיא של 53.5 ריאל.