לינדנשטראוס מקפיא את הדחת זהר מדיסקונט: יבדוק את "מצנח הזהב"

מבקר המדינה הורה לחשב הכללי באוצר ולמפקח על הבנקים להקפיא את כל הצעדים עד לתום בדיקתו ■ יבדוק את פרישתו של זהר תמורת קבלת הטבות ניכרות, ובהן מענק פרישה, פיצויים מוגבלים ותגמולים נוספים

פרשת הדחתו של שלמה זהר מבנק דיסקונט מגיעה למבקר המדינה: המבקר, מיכה לינדנשטראוס, הודיע לחשב הכללי באוצר, שוקי אורן, ולמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, כי בכוונתו להיכנס לבדיקת הנושא, ולכן הוא מבקש להקפיא בשלב זה את כל הצעדים.

המבקר הודיע כי יבדוק את פרישתו של זהר תמורת קבלת הטבות ניכרות, ובהן מענק פרישה, פיצויים מוגבלים ותגמולים נוספים.

המבקר הודיע כי הוא מעוניין לבדוק את הנושא כדי לראות אם יש בסיס לחשש שנפגע האינטרס הציבורי. לאור זאת מבקש המבקר כי לאור בדיקתו, יוקפאו הצעדים בנושא עד לסיום בדיקתו.

כפי שנחשף ב"גלובס" מוקדם יותר השבוע, יו"ר דיסקונט שלמה זהר יפרוש מתפקידו בסוף השנה ויזכה לחבילת פיצוי מוגדלת שעשויה להסתכם ב-13.6 מיליון שקל. זהר החליט לפרוש בהסכמה לאחר שהוגדלה חבילת הפרישה שלו, שעמדה במקור על כ-7 מיליון שקל.

אתמול (ו') פנתה תנועת אומ"ץ למבקר המדינה בבקשה שיבדוק את פרשת זהר, בטענה כי "מצנח הזהב" שלו מוגזם - בייחוד כשמדובר בחברה ציבורית, שהרי מדינת ישראל מחזיקה ב-25% מבנק דיסקונט. כמו כן, באומ"ץ הדגישו כי הדחתו של זהר אינה קשורה לביצועי הבנק, מה שמעורר תמיהה על עצם ההדחה.

"מקרה חמור זה עלול לשמש תקדים שלילי לגובה תשלומי הפרישה ליושבי ראש דירקטוריונים ומנכ"לים של חברות ציבוריות. אנו פונים אלייך בבקשה למנוע את תשלום פיצויי הפרישה המופרזים עד לבירור יסודי של נסיבות הדחתו של זהר והסכמתו לפרוש בתנאים לא מקובלים", כתבה התנועה ללינדנשטראוס.