פטריק דרהי הוא זריקת מרץ

HOT זקוקה לשותף כמוהו בדחיפות, וגם שוק התקשורת הישראלי לא יפסיד מהמהלך

איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי נפגש ביום חמישי האחרון עם שר התקשורת משה כחלון ואנשיו לפגישת עבודה. זו לא הפעם הראשונה שדרהי נפגש עם שר התקשורת, אך בניגוד לפעמים קודמות - דרהי העלה סוגיות יותר ספציפיות שמהן ניתן להבין כי הוא רוצה להקים קבוצת תקשורת בישראל - כזו שמבוססת על HOT, בצירוף 012 סמייל כספקית אינטרנט ושיחות בינלאומיות ומירס כזרוע סלולרית.

דרהי הראה בפגישה כי הוא מאוד מעודכן במה שקורה בשוק התקשורת הישראלי. גם הוא כבר הבין כי היכולת להרים קבוצת תקשורת זה דבר אחד, אבל להתמודד עם הרגולציה בישראל זו אופרה אחרת לגמרי. לכן, דרהי הגיע על מנת לחוש לאן מנשבות הרוחות והאם יש בכלל מקום לתלות תקוות במשרד התקשורת. בבחינת אם לא יתמוך - העיקר שלא יפריע.

הכניסה של דרהי לתחום התקשורת בישראל ול-HOT בפרט היא אחד הדברים הכי טובים שיכלו לקרות לשוק המקומי. HOT זקוקה לשותף כמוהו בדחיפות משתי סיבות עיקרית: ראשית, כדי שהיא תוכל להניח את העבר מאחוריה ולפתוח פרק חדש בהובלת שותף אסטרטגי בינלאומי שיודע איך למצות את הפוטנציאל שלה. למעשה, מהחודשים הקרובים נראה את HOT משנה פאזה, ותוך כמה שנים דרהי סבור כי הוא יוכל להרים אותה לרמה גבוהה, כמו שהוא רוצה ומייחל.

שנית, ברמת השירותים, ובעיקר בעולם הטלקום, HOT היא חברה לא מתקדמת. די לראות את החולשה שלה במגזר העסקי כדי להבין עד כמה הפוטנציאל שלה מבוזבז. בעולם, חברות הכבלים נתפסות כחדשניות בזכות היכולת שלהן לספק מגוון שלם של שירותי ערך מוסף על בסיס קו אחד. הן ממוצבות כחברות שמתחרות בחברות שמספקות סיבים אופטיים לבתי הלקוחות, לא פחות.

למרות ש-HOT מפרסמת באחרונה רשת מהירה של עד 100 מגה, בתערוכת הכבלים האחרונה בארה"ב הציגה סיסקו וחברות נוספות פתרונות שמסוגלים לספק ללקוח מהירויות גבוהות פי שלושה - עד 300 מגה לשנייה ללקוח על גבי רשתות כבלים. דרהי מבין את זה, ולכן הוא הדבר הטוב ביותר שיכול היה לקרות ל-HOT.